Hei, da var det bilder fra meg igjen. Tirsdag 2. gikk livet som normalt her i heimen, da jeg plutselig hørte en grov og grom lyd komme dundrende over huset, en lyd av en maskin som ikke er fast ganger her i by'n. Jeg styrtet ut på verandaen og fikk se intet mindre enn en Superpuma i CHC's farger komme surrende over meg, ta en svipp utover fjøresteinene og legge seg i en sving for å snu 180 grader og lande på helipaden på sykehuset noen få hundre meter borti her. På ren refleks trev jeg kameraet, hev meg på sykkelen og hastet bort. De kom for å levere en pasient, det hadde vært rene rushet på kontinentalsokkelen denne ettermiddagen/kvelden: 2 Superpumaer og 1 Seaking måtte ut på oppdrag noenlunde samtidig. Jeg fikk bare med meg tidenes møkkaobjektiv, så bildene er kornete og j*vlige, men et såpass sjeldent syn fortjener en post likevell. Enjoy =)
Akkuratt landet, og det er tydeligvis ikke en akkutt sak, for gutta har tatt seg tid til å bestille pizza.
FLIR (Forward looking IR)
Akterdelen av kabinen
Og framre del. Til venstre sees monitoren til FLIR-systemet
Cockpit
Panelet til heisen
Framre kabin med et glimt av cockpit
OVHD
Haleparti fra hver sin side
Pitot tubes
Tenker denne lyser litt værre enn taklampa på rommet
Buken/rompa, som dere ser er det pontonger, holder balja flytende i allefall en stund, avhengig av vær og strøm
Sidespeil er jo obligatorisk :grin:
Da var det tilbake på arbeid etter en god middag
Turbinene er i gang
Og rotoren gjør det den kan best, roterer
Boarding completed
Liftoff

Akkuratt landet, og det er tydeligvis ikke en akkutt sak, for gutta har tatt seg tid til å bestille pizza.

FLIR (Forward looking IR)

Akterdelen av kabinen

Og framre del. Til venstre sees monitoren til FLIR-systemet

Cockpit

Panelet til heisen

Framre kabin med et glimt av cockpit

OVHD

Haleparti fra hver sin side

Pitot tubes

Tenker denne lyser litt værre enn taklampa på rommet

Buken/rompa, som dere ser er det pontonger, holder balja flytende i allefall en stund, avhengig av vær og strøm

Sidespeil er jo obligatorisk :grin:

Da var det tilbake på arbeid etter en god middag

Turbinene er i gang

Og rotoren gjør det den kan best, roterer

Boarding completed

Liftoff