Superflåte!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Superflåte!

Dette var flåten sin, det .. Legg spesielt merke til den øverste .. Ikke Concorde, men Boeing SST ... ;)

998989_542963212426545_1636481960_n.jpg

Re: Superflåte!

Tror jeg holder meg til de under. Den så ikke umiddelbart spesielt flyvedyktig ut.

Last edited:

Dette var muligens en flåte Delta hadde planlagt, men det ble vel aldri noe av Boeing SST?

Synd det ikke ble fullført disse supersoniske flyene fra 70 tallet (les:concorde,boeing SST og TU160) var jo mere grensesprengende enn dagens nyvinninger.
Jeg mener fortsatt at da de satt det siste concorden på bakken var tidenes største tilbakegang i teknologien.

Håper vi får oppleve en arvtager.

Superflåte!

Der var det mye snadder:) Både SST, Tristar og Convair 880 - litt av en flåte...

Herlig tilbakeblikk. Ser at de oppgir prisen på en 747 til $20 millioner, mens listeprisen på en 747-8i idag er vel på ca $300 mill? 15 gangen i pris er rimelig voksent, men flyene kan jo ikke sammenlignes i forhold til teknologi, motorer etc.

Det står faktisk at flyet skulle være en del større da ;)

SST 280 ft
747 231 ft

Jo, var det jeg tenkte på :) En 747-8 er 250 ft lang, så en SST på 280 ser jeg for meg kunne gitt praktiske utfordringer på en del flyplasser. Men det hadde vel ordnet seg på et vis :cool:

Jo, var det jeg tenkte på :) En 747-8 er 250 ft lang, så en SST på 280 ser jeg for meg kunne gitt praktiske utfordringer på en del flyplasser. Men det hadde vel ordnet seg på et vis :cool:

Totalt sett ordnet det seg jo ikke, men det hadde vel mest med drivstoffpriser og miljømessige (støy) hensyn å gjøre.

Beste hilsen Espen

Back