Sunclass Airlines - Statustråd

Re: SunClass Airlines - Statustråd

Sitter på Gardermoen nå 3 timer forsinket til LPA. De skylder på tåke, men det letter andre fly rundt oss. Er 330 vanskeligere å fly i tåke?

Returen vår er også rammet av forsinkelser. Først sent ankommet fly, deretter forandring på flightplan som vi måtte vente lenge på. Vi begynte så å taxe, men måtte snu på rullebanen pga motorproblemer. Nå er vi på 4,5 time forsinkelse. Blir spennende å se om vi kommer oss avgårde i dag.

Returen vår er også rammet av forsinkelser. Først sent ankommet fly, deretter forandring på flightplan som vi måtte vente lenge på. Vi begynte så å taxe, men måtte snu på rullebanen pga motorproblemer. Nå er vi på 4,5 time forsinkelse. Blir spennende å se om vi kommer oss avgårde i dag.

Det gjorde dere tydeligvis ikke, ser avgangen nå er utsatt til søndag morgen og da med A321 OY-TCI.

Vært mye tull nå med VKF :o

Har så vidt jeg har kunnet se vært en rekke dager med 3-4 timers forsinkelser også med VKI i senere tid, til/fra DK/SE. Tilsynelatende et stramt program som har gjort det vanskelig å regulere seg inn på tid.

Det gjorde dere tydeligvis ikke, ser avgangen nå er utsatt til søndag morgen og da med A321 OY-TCI.

Vært mye tull nå med VKF :o

Nærmer seg kysten av Portugal - forventet ankomst OSL 14:56

Har så vidt jeg har kunnet se vært en rekke dager med 3-4 timers forsinkelser også med VKI i senere tid, til/fra DK/SE. Tilsynelatende et stramt program som har gjort det vanskelig å regulere seg inn på tid.

Hvis man tar OY-VKI fra 01jan, så er det for det meste ¨Vær-delays¨, kun 1stk teknisk og 1stk crew-delay, resten er deice/restriksjoner på dep-enroute-arr stasjon.

Stemmer det, så ett bilde fra LPA i går der den sto med venstre motordeksel oppe var det vel.

Noen som har status på VKF?

Selv med motorproblemer og ett evnt bytte av motor, tar normalt ikke 11 dager?

Noen som har status på VKF?

Selv med motorproblemer og ett evnt bytte av motor, tar normalt ikke 11 dager?

Jo det kan det,
ikke så enkelt å kjære lastebil med motor ned til Gran Canaria. Å det er ikke flust med ledige cargo-fly som er ledig om dagen.
Status på selve dette motorbyttet kjenner jeg ikke til. Men vil anta at det jeg skriver oppsummerer godt.

Hva er Sunclass charter program fra Norge kommende sommer? Hva flyr de selv og hva leier Ving inn av annen kapasitet?

Hva er Sunclass charter program fra Norge kommende sommer? Hva flyr de selv og hva leier Ving inn av annen kapasitet?

Har ikke sjekket så mye andre ruter, men vi skal reise med Ving til Tenerife 2 august og den er satt opp med SAS -800 maskin. SAS flyr fast hver tirsdag fra skoleslutt og egentlig til skolestart, men nå har Ving allerede kansellert alle flyvninger til Tenerife fra 9 august pga for lite salg.
Noe som er veldig rart allerede over 6 mnd før flyvningen skal finne sted, mange frustrerte kunder leser jeg som allerede nå må finne seg noe annet å reise med til sommeren for de som ville til Tenerife.

Leser på Facebook at Norwegian skal fly fra Tromsø og SAS fra Oslo for Ving hit ned til Kreta.

Leser på Facebook at Norwegian skal fly fra Tromsø og SAS fra Oslo for Ving hit ned til Kreta.

Njas. For OSL og Ving sin del skal Sunclass Airlines som ¨vanlig¨ operere A333 til HER/CHQ, og A321 til CHQ. Mens den SK til CHQ fra OSL, er ekstrakapasitet som Sunclass som vanlig ikke har plass i programmet for - nå skal det sies at jeg tror Sunclass hadde noen flere avganger til CHQ fra OSL før Korona.

Når det kommer til CHQ fra TOS med Ving, så har vel ikke DK stått for denne kapasiteten fra TOS før heller, har nok vært DY/SK.
Forøvrig så ligger ikke DY for Ving fra TOS til CHQ, den ligger inne med Aegean Airlines.

Last edited:

Ser Aegean skal fly TRD-CHQ for TUI sommeren 2022.

250 Millioner danske kroner (330 MNOK) i minus for SunClass for regnskapsåret spm ble avsluttet 30. september 2021

Bak betalingsmur
https://check-in.dk/det-er-saa-godt-som-det-nu-kan-blive/

Et underskud før skat på 250 millioner kroner i 2020/21 kunne ikke have været meget anderledes for Sunclass Airlines, når selskabet valgte at opretholde kapaciteten under coronapandemien, mener direktøren.

Ser OSL-LCA startet opp for sesongen i dag

Andre SunClass destinasjoner med sesongstart i påsken?

Ser VKF er sendt til AUH for vedlikehold. Må det noe annen wetlease på plass da, eller er trafikken faktisk redusert nok fremover til at den ikke trengs?

Ser VKF er sendt til AUH for vedlikehold. Må det noe annen wetlease på plass da, eller er trafikken faktisk redusert nok fremover til at den ikke trengs?

Vil tippe overgangen mellom vinter/sommerrutene er lagt opp til dette mtp planlagt service.

Ser de bruker A330-200 til Antalya, mulig jeg får til en billig hjemreise med den i mai, veldig lenge siden sist jeg har vært ombord i en.

Back