STS Gardermoen

LN-KFW

ScanFlyer Blue
Er det noen her som jobber hos STS(SAS Tech) på OSL?

Lurer på hvordan er normale skift der, og om de line vedlikehold eller har de verksted også?
Skal dit på utplassering etter jul hos avionikk avdelinga, og lurer på hvordan det er der for har ikke fått noe særlig med info fra skolen ennå.
 
Hei,

STS har både line og tungt vedlikehold på Gardermoen. Nå etter omstruktureringen og nedskjæringene ligger alt vedlikehold under line, selv om de har en dokk som tar seg av tyngre vedlikehold.
Da jeg jobbet der (2007-2009) gikk avionikk på verksted vanlig dagtid fra 7 til 15. Jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg tror avionikk forsatt går dagtid. Vanlig praksis er å la utplasseingselevene jobbe på verkstedet og ikke på line, da lærlingtiden foregår på verksted.
 
Ja, altså du jobber jo på flyet da, men tilhører verkstedet i "heavy maintenance" som det en gang het. Men hvis du spør når du kommer dit, er det helt sikkert muligheter for å bli med noen dager på line ;)
 
Jobber selv i 2 uker på STS.
Fikk prøve meg på litt av hvert. Var med på C4 sjekk på en -800. siste uka var jeg ute med gutta på line. Etter hva jeg så hadde base gutta mer og gjøre enn de på line.

Selvsagt vil det variere iom at line er "spontane" reprasjoner/vedlikehold. Hadde jo litt over 2 uker på denne 800en, så der måtte man stå på.

Tror uansett hvor du jobber vil du like det! Jeg kjedet meg ikke ett sekund der. (Lange pauser med god kaffe var det der også!)

På vei inn i dokkene var det ett verksted? Aerospal.... ett eller annet? Er de ansatt av SAS eller er det eget firma? Så ut som ett plateverksted?
 
Det er riktig. Hørte til STS før, men ble solgt. Kun en gul tape på gulvet som skiller de fysisk, men er altså to forskjellige selskaper.
 
Ok, takk for svar.

Så dem vandre rundt på veien inn. Virka kanskje litt arrogante, neida :)

Hvem jobber dem for nå? Altså gjør reprasjoner for?
 
De har vedlikehold av understell til flere internasjonale selskaper. Bla. en del selskaper i De arabiske land :) Primært MD-80 tror jeg?
 
Hvis det ikke har endret seg siden sommeren 2007 så har understellsverkstedet overhaul av MD-80/90 gear pluss B737NG-gear.
Men ST Aerospace har også en del komposittarbeid bl.a. tailcone på MD-80. Pluss litt til.
 
Back
Top