• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Strejker Sun Air

Om butikken har gått dårlig den siste tiden pga høye fuelkostnader, hard konkurranse og en dyr flyflåte (som på meg virker noe overdimensjonert - det står alltid "en haug" med Sun-Air maskiner på bakken i BLL (hvorfor er de ikke ute og flyr?) ), er kanskje streikende piloter en grei "unskyldning" for å komme seg ut av en fallerende business?

Mon dog det går så slemt? Jeg kan ikke mindes at Sun Air nogen sinde har haft et underskud. Hr. Sundberg kan man måske sige meget om, men en dygtig købmand det er han altså, det viser de mange års overskud på forretningen. Hvis det var en fallerende forretning, ville firmaet nok ikke udvide så meget som de har gjort de sidste par år, alene i år har de brug for yderlig 100 medarbejdere.

mon ikke at EZ har taget lidt højde for en eventuel sympati aktion.....De kan jo tanke deres fly i udlandet f.ex i OSL så de har brændstof til næste leg....
Check-in mæssig kunne EZ staff jo hente psgr i BLL og så køre dem til deres eget område
i BLL....om de så kan boarde dem der ved jeg ikke.....Kommer vel an på om der kan laves
sikkerhedscheck....
---
Sundberg er jo ikke kendt for at behandle sit personale særligt godt...næsten tværtimod..
men lave penge på fly industrien.....ja det kan han, og det må man tage hatten af for..
Om det så er på bekostning af nogle faglige regeler, som de måske ser stort på , ved jeg ikke

Hilsen
Ole

Neida, du får sikkert prøvd dem Rolf....Sundberg er SønderJyde, og dermed FØDT gnien, i følge min far som er gift med ei av dem :)

Men servicen ombord er upåklagelig, og jeg digger DO328'ene!

Hehe, ok, da puster jeg lettet ut :)

Sunair har åbenbart chartret et østrigsk selskab til at flyve AAR-OSL...
Hvilket kan jeg ikke sige, idet jeg kun lige fik et glimt at den DO328
som bruges......

Hvis ikke andre kan hjælpe vil jeg lige checke den af , når den lander i AAR
omkring kl 2040lt

Hilsen
Ole

Der bliver lagt ekstra pres på nu.

http://www.jv.dk/artikel/413394

3F og Dansk Metal varsler sympatistrejke med Sun Air piloter

OPBAKNING: 3F og Dansk Metal udsender il morgen et sympatistrejkevarsel med de konfliktramte Sun Air piloter.

Det betyder, at om to uger vil de to forbundsmedlemmer nægte at læsse, vedligeholde og fylde brændstof på Sun Airs fly i Danmark – det vil sige i lufthavnene i Billund, Århus og Aalborg.

Flyvebranchen Personale Union (FPU) og de strejkende piloter er glade for opbakningen, fordi det ikke har været muligt at blokere Sun Airs trafik i lufthavnene af sikkerhedsmæssige årsager.

– Vi er selvfølgelig meget tilfredse med 3F og Dansk Metals opbakning. Det betyder, at vi nu kan spille det stærkeste kort, vi har, og lægge maksimalt pres på Sun Air og prøve at tvinge dem tilbage til forhandlingsbordet, siger formand for FPU Per Fallentin.

– Vores næste skridt er at tage kontakt til det Internationale Transportarbejder Forbund, ITF, for at få dem til at blokere for Sun Air i alle lufthavne verden over, så selskabet ikke bare kan tanke udlands og flyve til Danmark med brændstof nok til at forlade landet igen, siger Per Fallentin.

Læs mere i JydskeVestkysten eller e-avisen torsdag

nå strammes det til, ja - spørs hvor lenge denne konflikten kan pågå.
Something's gotta give

Der bliver lagt ekstra pres på nu.

http://www.jv.dk/artikel/413394

3F og Dansk Metal varsler sympatistrejke med Sun Air piloter

OPBAKNING: 3F og Dansk Metal udsender il morgen et sympatistrejkevarsel med de konfliktramte Sun Air piloter.

Det betyder, at om to uger vil de to forbundsmedlemmer nægte at læsse, vedligeholde og fylde brændstof på Sun Airs fly i Danmark – det vil sige i lufthavnene i Billund, Århus og Aalborg.

Flyvebranchen Personale Union (FPU) og de strejkende piloter er glade for opbakningen, fordi det ikke har været muligt at blokere Sun Airs trafik i lufthavnene af sikkerhedsmæssige årsager.

– Vi er selvfølgelig meget tilfredse med 3F og Dansk Metals opbakning. Det betyder, at vi nu kan spille det stærkeste kort, vi har, og lægge maksimalt pres på Sun Air og prøve at tvinge dem tilbage til forhandlingsbordet, siger formand for FPU Per Fallentin.

– Vores næste skridt er at tage kontakt til det Internationale Transportarbejder Forbund, ITF, for at få dem til at blokere for Sun Air i alle lufthavne verden over, så selskabet ikke bare kan tanke udlands og flyve til Danmark med brændstof nok til at forlade landet igen, siger Per Fallentin.

Læs mere i JydskeVestkysten eller e-avisen torsdag

Gorillataktik! hvad er det der får en gruppe af mennesker til at tro at de har ret til at tvinge deres holdninger ned i halsen på andre.
Fair nok at en flok piloter vil ha' mere i løn end de tilbydees, det er deres valg, men så tag konsekvensen og rejs.

Så ser det endelig ud til at konflikten er slut iflg.
http://www.flyvebranchen.dk/

2. juni 2008
Konflikt slut
SUN-AIR og piloterne har indgået aftale om overenskomsten.

SUN-AIR og pilotforeningen er blevet enige om en ny overenskomst. Arbejdet genoptages den 3. juni 2008. Overenskomsten sendes til afstemning.

Back