Streiketråden våren 2012 - luftfratsrelatert (Norge)

Re: Streiketråden våren 2012 - luftfratsrelatert (Norge)

Crewsluser er åpne som vanlig. Eller så går de foran pax som står i kø :)

Noen som vet om fasttrack på OSL er åpen, eller har man stengt den under streiken for slippe "bråk".

Crewsluser er åpne som vanlig. Eller så går de foran pax som står i kø :)

Jeg mistenker at når man sier at sikkerhetskontrollen er -helt- stenget, så er den nettopp det, eller?

Jeg mistenker at når man sier at sikkerhetskontrollen er -helt- stenget, så er den nettopp det, eller?

Siden alle kontrollørene ikke er i samme forening, så vil jeg tro at ikke alle streiker. Det kan derimot være så mange at det ikke er mulig å holde pax-sluser åpne. Ansattekontroll krever kun 1 kontrollant. Ser at WF flyr fra TRD til KSU, og kommer tomme tilbake, så det må være noen ansatte som gjør en jobb i andre enden :)

Er ikke bare tyttebærpolitiet som streiker videre, det kan også bli streik i Avinor fra lørdagen av. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10073537 I tillegg så kan det også bli streik i Norsk Flytekniker Organisasjon.

Flykaoset kan bli langt verre og det ligger vel litt i kortene at Rikslønnsnemda kanskje snart må settes for tyttebærpolitiet da det er rapporter om pasienter som ikke rekker kreftoperasjoner og det er vel noe innenfor liv og helse. Som om ikke det er nok kan det også bli kaos i Nordsjøen der arbeidsgiversiden truer med lockout om ikke meklingen fører frem. Vi går spennende dager i møte!

Flight Transfere OSL?

Jeg regner med at det er Business as Usual når man bare skal "innom" OSL. da går man bare på flight transfere og slipper køen ute i avgangshallen? Det er vel ikke noe der som er stengt nå?

...og LO varsler streik som vil stenge en del flyplasser helt dersom det ikke er enighet før lørdag morgen klokka 9:

Ørsta Volda lufthamn, Hovden
Førde lufthamn, Bringeland
Brønnøysund lufthavn, Brønnøy (gjelder også offshore-trafikken)
Ålesund lufthavn, Vigra
Harstad/Narvik lufthavn, Evenes
Leknes lufthavn
Kirkenes lufthavn, Høybuktmoen

I tillegg vil Stavanger lufthavn, Sola bli stengt for all kommersiell trafikk så lenge streiken pågår
fra mandag 11. juni kl. 07:00

http://www.avinor.no/avinor/presse/...ISERTE_I_AVINOR_STARTER_TORSDAG&id=181-145119

Noen som vet om Ryanair blir påvirket av en evt. flyteknikerstreik? Skal fra rygge-london på fredag.

Parat er et forbund som med tiden har gått mer og mer over til å representere flyplassvektere. Og Parat fikk igjennom sitt største forslag om økt tjenestetillegg for flyplassvektere. Når det var gjennomført, så godtok de et lønnshopp på 4.50 kroner timen og la vekk en rekke andre forslag.
Norsk Arbeidsmandforbund har de fleste av sine medlemmene sine(som meg selv) utenfor flyplassen, og vil at vekterne skal få lønnsforhøyelse primært i den grunnlønn vi alle har, ikke kun for tilleggene.

Oki takk da fikk jeg endelig en forklaring her. Takk skal du ha.

Det er kanskje viktig å poengtere at det ikke er noen flyplasser som er stengt per i dag. De er åpne for trafikk, men kan ikke ta på nye passasjerer. Men å slippe av er greit.
Men hvis Avinor går i streik, vil jo dette endre seg.....

Det er kanskje viktig å poengtere at det ikke er noen flyplasser som er stengt per i dag. De er åpne for trafikk, men kan ikke ta på nye passasjerer. Men å slippe av er greit.
Men hvis Avinor går i streik, vil jo dette endre seg.....

Og de er åpne for transitpassasjerer.

Back