Hvilke grupper innen luftfart er organisert i HK?
Det står klart, efter piloter fra det spanske regionale flyselskab Air Nostrum, der er organiseret i fagforeningen SEPLA, har varslet strejker. Der bliver tale om seks 24-timers-strejker – fordelt på den 15., 16., 17., 22., 23. og 24. april.
Det er varslet 6 streikedager hos Air Nostrum i april. I tillegg planlegges det
I tillegg skal spanske bakkeansatte streike 20 april
https://check-in.dk/paaskestrejke-hos-sas-underleverandoer/
Remainder of the pilot strike at Air Nostrum cancelled, agreement reached
Franskmenn velger som oftest tidspunkt for streik med omhu slik at det skal få mest mulig effekt. Da jeg bodde i landet lærte jeg at det var veldig mange små fagforeninger slik at fx på Metroen i Paris var det bestanding minst én streik på gang.Ja det var jo strålende timing å true med streik nå, rett etter en stor krise-emisjon og store deler av flåten satt på bakken.
Franskmenn velger som oftest tidspunkt for streik med omhu slik at det skal få mest mulig effekt. Da jeg bodde i landet lærte jeg at det var veldig mange små fagforeninger slik at fx på Metroen i Paris var det bestanding minst én streik på gang.
Ja det var jo strålende timing å true med streik nå, rett etter en stor krise-emisjon og store deler av flåten satt på bakken.
Store deler av flåten er vel å ta kraftig iJa det var jo strålende timing å true med streik nå, rett etter en stor krise-emisjon og store deler av flåten satt på bakken.
Vil streiken hos Norwegian påvirke mere enn flighter til og fra Paris?
7 destinasjoner i USA fra Paris, der lærte jeg noe nytt.Såvidt jeg forstår kun longhaulflighter fra Paris. De har ikke shorthaulcrew basert der.
Det er såppass stor streikekultur i Frankrike at de har en egen nettside og app med oversikt over alle planlagte streiker:Franskmenn velger som oftest tidspunkt for streik med omhu slik at det skal få mest mulig effekt. Da jeg bodde i landet lærte jeg at det var veldig mange små fagforeninger slik at fx på Metroen i Paris var det bestanding minst én streik på gang.
Selvsagt tilgjengelig som app.Det er såppass stor streikekultur i Frankrike at de har en egen nettside og app med oversikt over alle planlagte streiker:
https://www.cestlagreve.fr
Kjekt å følge med på når man planlegger utflukter i Frankrike.
French air traffic control strike begins tonight – More than 550 flights cancelled
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.