Streiketråden 2019

Re: Streiketråden 2019

Eneste på OSL som blir tatt ut i første omgang er Inflight Media som bla leverer aviser og betalingsløsninger til mange selskaper. Kan bli lite lesestoff og mye gratis mat om det blir streik.

Det er varslet 6 streikedager hos Air Nostrum i april. I tillegg planlegges det

I tillegg skal spanske bakkeansatte streike 20 april

https://check-in.dk/paaskestrejke-hos-sas-underleverandoer/

Det står klart, efter piloter fra det spanske regionale flyselskab Air Nostrum, der er organiseret i fagforeningen SEPLA, har varslet strejker. Der bliver tale om seks 24-timers-strejker – fordelt på den 15., 16., 17., 22., 23. og 24. april.

Ja det var jo strålende timing å true med streik nå, rett etter en stor krise-emisjon og store deler av flåten satt på bakken.

Attachments

• Skjermbilde 2019-04-21 kl. 10.23.09.jpg
    Skjermbilde 2019-04-21 kl. 10.23.09.jpg
    71.3 KB · Views: 592

Ja det var jo strålende timing å true med streik nå, rett etter en stor krise-emisjon og store deler av flåten satt på bakken.
Franskmenn velger som oftest tidspunkt for streik med omhu slik at det skal få mest mulig effekt. Da jeg bodde i landet lærte jeg at det var veldig mange små fagforeninger slik at fx på Metroen i Paris var det bestanding minst én streik på gang.

Franskmenn velger som oftest tidspunkt for streik med omhu slik at det skal få mest mulig effekt. Da jeg bodde i landet lærte jeg at det var veldig mange små fagforeninger slik at fx på Metroen i Paris var det bestanding minst én streik på gang.

Og i Frankrike så er vel holdningen ofte "streike først, snakke etterpå", motsatt av de fleste andre. Så det er vel en god sannsynlighet for at
denne blir noe av.

Når man ser på kartet ditt - er det vel heller ikke strålende strategi å legge en base til nettopp Frankrike heller ;);)

Store deler av flåten er vel å ta kraftig i :rolleyes:

Vil streiken hos Norwegian påvirke mere enn flighter til og fra Paris?

Det er såppass stor streikekultur i Frankrike at de har en egen nettside og app med oversikt over alle planlagte streiker:
https://www.cestlagreve.fr

Kjekt å følge med på når man planlegger utflukter i Frankrike.

Sent by Air Mail from Tapatalk

Back