STØTT REDNINGSARBEIDET ETTER FLODBØLGEN

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
STØTT REDNINGSARBEIDET ETTER FLODBØLGEN

flodbolge_3.gif

Røde Kors

Scanair.no oppfordrer alle forumdeltakere - og gjester - til å støtte ofrene for flodbølgen i Sørøst-Asia.

Du kan støtte ofrene for flodbølgen i Sørøst-Asia gjennom å ringe givertelefon 820 43 000 og gi 100 kroner. Du kan også bruke konto 10 (nettbank/telegiro 8200 06 08331).

Replying to Topic 'STØTT REDNINGSARBEIDET ETTER FLODBØLGEN'

Kunne vi også kutte ut fyrverkeriet på nyttårsaften...gi heller pengene til Norges Røde Kors eller Redd Barna.

Originally posted by EB

Kunne vi også kutte ut fyrverkeriet på nyttårsaften...gi heller pengene til Norges Røde Kors eller Redd Barna.

Helt enig..., til en viss grad..., for: vi behøver vel ikke å kneble forventningene og feiringen av et nytt år for de barna vi har her, som kanskje hverken har oppfattet eller helt skjønner hva som foregår i Asia? Derfor har jeg vært ute og kjøpt min rakett og mine stjerneskudd, og samtidig støttet redningsarbeidet med fattige 300,-.
Så feite og stappa som vi er her til lands, klarer vi fint begge deler.

...her er USD100 sendt til Care International...og Air France USA har startet en egen innsamlingsaksjon....Jan Egelund fikk ufortjent pepper her borte, men han klarte aa faa USA til oeke sin stoette med USD 20 Millioner....all heder til Jan Egelund.......han har sterkt stoette.....

ja det er viktig å støtte de rammede. Jeg syns imidlertidig mange av de overlevende fra norge også kanskje bør vurdere det samme, istedet for å gjøre det som disse har gjort:

flodbølge og massedød er en ting men kvota den må vi ha. Syns dem burte ha vurdert å gitt de kronene de 2 posene m/innhold kostet til hjelpearbeid istedet.

Det er visst også observert overlevende på Arlanda iført sandaler og taxfreekvote.

Jan Roar Rød

Hvem sier at disse to IKKE kommer til å gi, eller HAR gitt, noen donasjon? Såvidt jeg fikk med meg sa dette paret intet om hvorvidt de hadde donert noe eller ei under reportasjen! La folk få styre sitt eget forbruk! Overformynderi er det nok av allerede.

Men for all del, støtt opp om de som lider i de rammede områdene.

Kom igjen folkens.

It is not wrong to AFFIRM LIFE in the presence of death.

Kjøp fyrverkeri slik at ungene (og de voksne) har noe å glede seg over i en tøff tid. For dette ER tøft for oss alle.

Donér penger. Gi så det svir.

Det er ingen som leser dette forumet som ikke har råd til begge deler.

K

Originally posted by nutcase

Syns dem burte ha vurdert å gitt de kronene de 2 posene m/innhold kostet til hjelpearbeid istedet.

Det er visst også observert overlevende på Arlanda iført sandaler og taxfreekvote.

Jan Roar Rød

Er det ikke mulig å forhåndsbestille taxfree på charter reiser? Synes det virker lite voksent å henge ut to ofre for vår tids tragedie i et forum for noe du ikke har påstand for å forsvare!

Jeg gav penger allerede på mandag og oppfordrer alle andre til å gi en slant de også.

Og det beste er at mange skal ha public credit for at de gir penger!

Jag ligger i beredskap för Sigtuna Kommun (min hemkommun tillika den där Arlanda ligger) med 1 timmes respons fram tills nyårsafton, för att vara ute på ARN och ta hand om ankommande pax vid behov.

och för svenska forummedlemmar som vill ge bidrag

hjalptill2.gif

Og her finner vi god informasjon om mulighetene for oss i Norge:
http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/4382922.html

Vær obs på at de største organisasjonene nå går sammen om å samordne sitt arbeid slik at det blir opprettet et felles kontonummer for nødhjelp. Mer info kommer nok i morgen.

Har lyst til å komme med et sitat jeg fant på Frelsesarmeens nettside, som sier noe godt og viktig til oss i disse dager:

"Arbeidet overstiger kanskje våre krefter, men så lenge dette ikke er bevist, bør det ikke hindre oss i å prøve". (William Booth, Frelsesarmeens grunnlegger).

Joda, penger er gitt, og folk fortsetter forhåpentligvis å gi, men selv skulle jeg ønske at jeg kunne delta aktivt i noe, føler meg egentlig ganske maktesløs her jeg sitter. Det ser jo ut til at folk er flinke til å gi penger, men at det desverre er andre faktorer som er minst like kritiske, slik som tid og tilgang på nødhjelpsutstyr, for eksempel vannrenseanlegg.

Fint initiativ !!!, 100DKK til røde kors !;)

Det bør være en selvfølge å gi, jeg donerer i kveld NOK 200 til Plan International i deres arbeid (er Plan-fadder, så "ekstrabidragene" går nesten alltid til dem). Har også penger i lommeboka til bøssebærere rundt forbi. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.

Man trenger nok ikke å være bekymret for fyrverkeriet heller, det koster tilsynelatende mindre for hvert år, og man kommer langt med lite penger. ;)

Originally posted by atck

Kom igjen folkens.

It is not wrong to AFFIRM LIFE in the presence of death.

Kjøp fyrverkeri slik at ungene (og de voksne) har noe å glede seg over i en tøff tid. For dette ER tøft for oss alle.

Donér penger. Gi så det svir.

Det er ingen som leser dette forumet som ikke har råd til begge deler.

K

Som småbarnspappa går historiene om savnede barn hardest inn på meg personlig. Men, vi kan ikke stanse å leve selv om vi nå er "vitner" til en katastrofe som bare blir mer og mer uvirkleig for hver dag som går. Hva har egentlig skjedd i Indoniesia? Vi hører jo for det meste fra Thailand og Sri Lanka, men nå dukker det opp flyfoto fra Indoniesia, der først jordskjelvet rammet og så flodbølgene - den indonesiske Ache--provinsen lå vå nesten oppå episenteret!

Men - livet må gå videre. I morgen skal vi spise, drikke champagne og hygge oss - og kanskje sende noen rakketter (mange av dem laget i Thailand og Indonesia). Som det gamle kinesiske visdomsordet sier: Du kan ikke hindre sorgens fugler fra å fly over ditt hode, men du kan stanse dem fra å bygge reir i ditt hår.

Men det kunne være en fin markering med en litt mer edruelig nyttårsfeiring. Gjerne med raketter, vin, god mat og sprudlende dråper...Men alt med måte...

Akkurat dette med å droppe nyttårsrakettene er jeg imot.

Hvor blir alle disse produsert? Taiwan, Kina, Indonesia m fl...
Taiwan og Kina er ikke rammet, men det har ingen hensikt å ta fra dem levebrødet i de rammede landene.

støtt for all del redningsarbeidet! men bruk gjerne noen slanter på fyrverkeri også.

Må si det gjorde inntrykk når jeg gikk på et handlesenter idag og såg kanskje 20 mennesker i kø for å legge penger på en bøsse!

Og da har de fire hjelpeorganisasjonene, Flyktningerådet, Kirkens Nødhjelp, Norsk Folkehjelp og Redd Barna samlet seg om et felles kontonummer, og et felles telefonnummer:

Hjelp ofrene i Sør-øst Asia
Fra og med nyttårsaften er konto 80 åpen.
Ved bruk av telegiro/nettbank, benytt konto 8380 08 09900

Det blir også etablert en felles givertelefon 820 44 230

(info hentet fra NRK´s nettside).

Ellers anbefaler jeg artikkelen "Vi må tørre å være til stede i andres sorg", et intervju med Steinar Ekvik, som er prest på Kråkerøy i Fredrikstad:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/4386505.html

Oppdatert 311204 etter nye opplysninger om konto og telefonnummer.

Flott intervju... Det er alt for lett å la vær å bry seg, la vær å spørre... Prøv både med spørsmål og det å være tilstede...det kan hende du i tillegg til å være et godt medmenneske også selv vokser/vinner på det!

Back