• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Større underskudd for IAG i Q1 2012

Someone

Moderator
Medlem
Større underskudd for IAG i Q1 2012

Nå er aldri første kvartal noen høydare for flybransjen, men som med de fleste andre taper og IAG mer penger nå enn for et år siden. Hverken BA eller IB gjør det spesielt bra og som hos de andre så stiger omsettningen, mens drivstoffkostnadene drar ned resultatet.

Så blir det jo spennende å se hvor store kostnader de nå får med å implementere det kroniske tapsprosjektet BMI inn i BA

http://www.iairgroup.com/phoenix.zhtml?c=240949&p=irol-newsArticle&ID=1695000&highlight=
·***** First quarter operating loss of €249 million, before exceptional items (2011: €102 million loss)
·***** Loss before tax for the quarter of €263 million (2011: €47 million loss)
·***** Revenue for the quarter up 7.8 per cent to €3,919 million (2011: €3,636 million), including €40 million or 1.1 per cent of favourable currency impact
·***** Passenger unit revenue for the quarter up 8.5 per cent (7.3 per cent at constant currency), on top of capacity increases of 0.6 per cent
·***** Fuel costs for the quarter up 24.9 per cent to €1,409 million (2011: €1,128 million), fuel unit costs were up 24.0 per cent
·***** Non-fuel costs before exceptional items for the quarter up 5.7 per cent at €2,759 million, including €32 million or 1.2 per cent of adverse currency impact. Non-fuel unit costs up 5.1 per cent, or 3.7 per cent at constant currency
·***** Cash of €3,574 million at quarter end was down €161 million
·***** Group net debt down €19 million in the quarter to €1,129 million
 
Back
Top