Store selskaber vil byde på SAS

Re: Store selskaber vil byde på SAS

Emirates og Quatar trenger feedere til og de ha ubegrenset med penger. Klar kjøper !

De har ikke vist noen interesse av å overta andres problemer tidligere, og jeg tviler på at de vil begynne nå ... Som de fleste fullserviceselskaper har de interlineavtaler og kan fint styre sin feed fra offlinestasjoner på den måten.
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Med tanke på att det har kommit ifrån personer med insyn i bolaget, som har sen sagt det till anställda, så borde det vara möjligt. I alla fall så har de varit och besökt SAS på Arlanda.

Dette er i så fall merkelig at ingen økonomiske journalister har tatt fatt i.
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Tydligen så har en deligation ifrån China Eastern varit på besök hos SAS, de kom med en privatkärra och besökte tydligen SAS för förhandlingar.

Hoppas INTE att det betyder SkyTeam!

Det har väl inte läckt ut?

Ville vel tro at de ville utdøve litt mer diskresjon, enn å møte opp i full offentlighet. Det vil bla.a normalt øke aksjeprisen = oppkjøpet blir dyrere.
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Ville vel tro at de ville utdøve litt mer diskresjon, enn å møte opp i full offentlighet. Det vil bla.a normalt øke aksjeprisen = oppkjøpet blir dyrere.

Ja det er det jeg mener. Hvis det som kommer fram her på forumet er fakta, er det ganske oppsiktsvekkende opplysninger!
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Ja det er det jeg mener. Hvis det som kommer fram her på forumet er fakta, er det ganske oppsiktsvekkende opplysninger!

Alle prater med alle - ikke noe nytt det... Det kan godt ha vært andre ting på agendaen. Har ikke China Eastern noen A340'er de ønsker å bli kvitt ... ? :love:
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Alle prater med alle - ikke noe nytt det... Det kan godt ha vært andre ting på agendaen. Har ikke China Eastern noen A340'er de ønsker å bli kvitt ... ? :love:

Akkurat nå ser det ut som (i følge nettsiden deres) at de har 15 A330-300 og ingen 340. Men kanskje de har noen lagret?
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Iflg Wikipedia og Planespotters har de fem aktive 340-313X og fem -600'er ..

B-2384 var i Vancouver senest i går ...
 
Last edited:
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Iflg Wikipedia og Planespotters har de fem aktive 340-313X og fem -600'er ..

B-2384 var i Vancouver senest i går ...

Fra hjemmesiden deres: "200 large-to-medium sized modern jets, comprising of A340-600, A340-300, A330, A320 series, B767 and B737 series etc." I sted så jeg bare på seat-map-siden deres, og den var tydeligvis ikke uttømmende...

http://www.flychinaeastern.com/about_china_eastern.htm?6
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Akkurat nå ser det ut som (i følge nettsiden deres) at de har 15 A330-300 og ingen 340. Men kanskje de har noen lagret?

En eller två A330 skulle också vara något för SK. Hur många av de nuvarande rutterna behöver de egentligen en A340 till?
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

De kinesiske selskapene har til nå ikke vært så flinke til dette med flåteplanlegging ... de får jo stort sett fly tildelt av den kinesiske staten.
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Det at representanter for et selskap besøker et annet betyr ikke nødvendigvis noen ting og er svært vanlig i de fleste bransjer. Det kan rett og slett være noe såpass banalt som å utveksle erfaring
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Emirates/Quatar/Etihad er hatet av alle Europeiske selskaper. De tillater f.eks også 30 kilo bagasje i turist klasse som ingen andre IATA selskaper tillater. Om de kan få en
egen feeder airline til LHR/FRA/CDG osv. på sine betingelser er jeg overbevist om
at de byr dersom SK blir lagt ut for salg.
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

De har ikke vist noen interesse av å overta andres problemer tidligere, og jeg tviler på at de vil begynne nå ... Som de fleste fullserviceselskaper har de interlineavtaler og kan fint styre sin feed fra offlinestasjoner på den måten.

Jeg tror ikke de ser på økonomi på samme måte som andre selskap. De har ubegrenset
med penger og flere pax via en EU feeder som de eier og som de kan styre og endre
som de vil, er sikkert hyggelig uansett pris.
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Emirates/Quatar/Etihad er hatet av alle Europeiske selskaper. De tillater f.eks også 30 kilo bagasje i turist klasse som ingen andre IATA selskaper tillater. Om de kan få en
egen feeder airline til LHR/FRA/CDG osv. på sine betingelser er jeg overbevist om
at de byr dersom SK blir lagt ut for salg.

Hvorfor skal de har feed til disse slot-retricted flyplasser, når de uansett ikke kan øke noe særlig på dem? Foreslår du faktisk tar en kikk på rutekartet til de nevnte selskaper og du bør oppdage at de dekker store deler av Europa svært godt og har glimrende feed inn til hubbene deres (selv om Norge er utelatt)

Og hvorfor blander du inn IATA her, bortsett fra for å understreke at innlegget ditt er fullt av faktafeil? Emirates, Qatar Airways og Etihad Airways er alle medlemmer av IATA, sammen med 227 andre flyselskaper

http://www.iata.org/membership/Pages/airlines.aspx


Og det skrives Qatar uten u
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Hvorfor skal de har feed til disse slot-retricted flyplasser, når de uansett ikke kan øke noe særlig på dem? Foreslår du faktisk tar en kikk på rutekartet til de nevnte selskaper og du bør oppdage at de dekker store deler av Europa svært godt og har glimrende feed inn til hubbene deres (selv om Norge er utelatt)

Og hvorfor blander du inn IATA her, bortsett fra for å understreke at innlegget ditt er fullt av faktafeil? Emirates, Qatar Airways og Etihad Airways er alle medlemmer av IATA, sammen med 227 andre flyselskaper

http://www.iata.org/membership/Pages/airlines.aspx


Og det skrives Qatar uten u

Hva er det som er fakta feil ? Hvem har sagt at de ikke er medlem av IATA ?
Om et selskap er medlem av IATA gir overhodet ikke de samme fordeler som om
du eier et selskap og styrer selv, og du kan selv kan bestemme priser og cnx
tider, sammenfallende service vilkår osv.

Med ditt syn hadde man ikke trengt flyallianser/konsolderinger for man har jo IATA !
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Det finnes baade LCC'er og fullservice-selskaper i IATA, saa aa blande inn dem her blir veldig feil ...
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Hva er det som er fakta feil ? Hvem har sagt at de ikke er medlem av IATA ?
Om et selskap er medlem av IATA gir overhodet ikke de samme fordeler som om
du eier et selskap og styrer selv, og du kan selv kan bestemme priser og cnx
tider, sammenfallende service vilkår osv.

Med ditt syn hadde man ikke trengt flyallianser/konsolderinger for man har jo IATA !

Det innlegget der skjønte jeg minimalt av......

Og du trekker konklusjoner basert på hva du tror jeg skriver som er såpass hinsidig feil at det rett og slett blir latterlig
 
Re: Store selskaber vil byde på SAS

Tilbake på sporet , hva har nå egentlig SAS , som noen ønsker å betale for/eller overta gjelden på ?

Man flyr årlig rundt 25M PAX her oppe i Nord.
Man har ganske mange slot på LHR , og noen få på FRA
Man har et "merke"
 
Back
Top