Swedeline F28
ScanFlyer Silver
Re: Store selskaber vil byde på SAS
Somsagt, rykten...
Somsagt, rykten...
Emirates og Quatar trenger feedere til og de ha ubegrenset med penger. Klar kjøper !
Med tanke på att det har kommit ifrån personer med insyn i bolaget, som har sen sagt det till anställda, så borde det vara möjligt. I alla fall så har de varit och besökt SAS på Arlanda.
Tydligen så har en deligation ifrån China Eastern varit på besök hos SAS, de kom med en privatkärra och besökte tydligen SAS för förhandlingar.
Hoppas INTE att det betyder SkyTeam!
Det har väl inte läckt ut?
Ville vel tro at de ville utdøve litt mer diskresjon, enn å møte opp i full offentlighet. Det vil bla.a normalt øke aksjeprisen = oppkjøpet blir dyrere.
Ja det er det jeg mener. Hvis det som kommer fram her på forumet er fakta, er det ganske oppsiktsvekkende opplysninger!
Alle prater med alle - ikke noe nytt det... Det kan godt ha vært andre ting på agendaen. Har ikke China Eastern noen A340'er de ønsker å bli kvitt ... ?![]()
Iflg Wikipedia og Planespotters har de fem aktive 340-313X og fem -600'er ..
B-2384 var i Vancouver senest i går ...
Akkurat nå ser det ut som (i følge nettsiden deres) at de har 15 A330-300 og ingen 340. Men kanskje de har noen lagret?
De har ikke vist noen interesse av å overta andres problemer tidligere, og jeg tviler på at de vil begynne nå ... Som de fleste fullserviceselskaper har de interlineavtaler og kan fint styre sin feed fra offlinestasjoner på den måten.
Emirates/Quatar/Etihad er hatet av alle Europeiske selskaper. De tillater f.eks også 30 kilo bagasje i turist klasse som ingen andre IATA selskaper tillater. Om de kan få en
egen feeder airline til LHR/FRA/CDG osv. på sine betingelser er jeg overbevist om
at de byr dersom SK blir lagt ut for salg.
Hvorfor skal de har feed til disse slot-retricted flyplasser, når de uansett ikke kan øke noe særlig på dem? Foreslår du faktisk tar en kikk på rutekartet til de nevnte selskaper og du bør oppdage at de dekker store deler av Europa svært godt og har glimrende feed inn til hubbene deres (selv om Norge er utelatt)
Og hvorfor blander du inn IATA her, bortsett fra for å understreke at innlegget ditt er fullt av faktafeil? Emirates, Qatar Airways og Etihad Airways er alle medlemmer av IATA, sammen med 227 andre flyselskaper
http://www.iata.org/membership/Pages/airlines.aspx
Og det skrives Qatar uten u
Hva er det som er fakta feil ? Hvem har sagt at de ikke er medlem av IATA ?
Om et selskap er medlem av IATA gir overhodet ikke de samme fordeler som om
du eier et selskap og styrer selv, og du kan selv kan bestemme priser og cnx
tider, sammenfallende service vilkår osv.
Med ditt syn hadde man ikke trengt flyallianser/konsolderinger for man har jo IATA !