Store forskjeller på flyselskapenes ventetid

Re: Store forskjeller på flyselskapenes ventetid

Aldri helt hatt sansen for TV2 Hjelper deg, og dette sier egentlig det meste:
tv2.no/underholdning/hjelperdeg/

Det var nøyaktige det jeg sa ja...
Innser nå at jeg var helt OT, og i tillegg så har nok de som har fått med seg litt av det jeg har skrevet på forumet fått med seg at jeg absolutt ikke er "pro-SAS" (eller noen andre)

Jøss, er det noen som bruker telefon til slikt ennå? :wow:

Jøss, er det noen som bruker telefon til slikt ennå? :wow:

Ja, både titt og ofte. Heldigvis tar det aldri lang tid, og ikke en liten brøkdel av da jeg for en gangs skyld skulle ha tak i forsikringsselskapet (45 minutter).

Hyggelig (og forventet) at Widerøe gjør det bra på en slik test, selv om ikke de interne målene ikke ble nådd helt her. Det som forundrer meg er at de kun måler på telefon, som etter min mening er en utdøende og tildels antikvarisk måte å betjene kunder via et "contact center"
I Widerøe er faktisk telefon den kontaktform som nå har lavest volum, forbigått av både mail og online chat, som er den kontaktformen som hadde størst volum i 2011.

Kundene velger selv hvordan de vil ta kontakt, og med serviceløfte på svar innen 10 min på mail ( i snitt ) , 30 sek på chat og 30 sek på telefon har de jo reelle valg.
Som flyselskap er det helt klart mest rasjonelt å få kundene inn via chat, hvor samme operatør kan betjene mange samtidige kunder, og kunden er mye mer "to the point" når det er en skriftlig kommunikasjonsform. Det som er mest interessant å se det siste året, er hvor mange som sitter med sine mobiler , iPhone og Android og CHATTER istedet for å ringe. Det er ting vi liker å se.

TV 2 hjelper deg har gjort en stikkprøve av ventetiden til flyselskapenes kundeservicetelefoner, og sjekket om lang ventetid faktisk er tilfellet.
Blir på ingen måte sjokkert av dette resultatet... SAS har slitt med lang responstid på flere KS-områder i flere år, og det virker som det er lite ønske om å forbedre denne situasjonen.

Hyggelig (og forventet) at Widerøe gjør det bra på en slik test, selv om ikke de interne målene ikke ble nådd helt her. Det som forundrer meg er at de kun måler på telefon, som etter min mening er en utdøende og tildels antikvarisk måte å betjene kunder via et "contact center"

Widerøe har fått en vel fortjent toppplasering, men jeg vil kommentere at telefon er utdøende og antikvarisk. Det er ikke uvanlig at min arbeidsdag består av å løpe mellom møter, og jeg har ikke tid til å begynne å trykke rundt på websider eller i mailboksen min. Da er beste løsning å ringe mens jeg løper fra a til b, og jeg nekter å tro at jeg er eneste person i den situasjonen.

Mest mulig selvbetjening er bra, men KS pr. call center er - og vil fortsette å være - utrolig viktig fremover. Og noe mer enn 30-60 sekunder kø er helt umulig for meg, for innen den tid har jeg nådd neste møterom.

Mest mulig selvbetjening er bra, men KS pr. call center er - og vil fortsette å være - utrolig viktig fremover. Og noe mer enn 30-60 sekunder kø er helt umulig for meg, for innen den tid har jeg nådd neste møterom.

Jeg ser helt klart poenget ditt, og jeg uttrykte meg kanskje litt "flåsete".
Men, ved å åpne opp flere parallelle kanaler får kundene større valgfrihet og kan velge den kanalen som passer dem best slik at alle får en bedre service. Vi ser i alle fall en trend hvor stadig flere velger bort telefonen, og jeg ser ikke bort fra at tlf vil stå for mindre enn 25% av henvendelsene allerede i 2012.

Back