Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
http://www.asx.com.au/asxpdf/20051214/pdf/3tqzk5hk8t55s.pdf
787: 65 firm + 50 options, miks av 788 og 789, leveranse til Jetstar starter i 2008 og Qantas i 2009
Det går i tillegg rykter om 34 X 737 fra CO, kanskje 800 og 900ER. Dag??
Litt mer fra bloomberg
http://quote.bloomberg.com/apps/news?pid=10000006&sid=apqj_bNzChnY&refer=home
La oss "håpe" at SAS vurderer commonality som viktigst, og går for A350
Et par andre momenter:
-789 er nå mer eller mindre på størrelse med 772, etter at isolasjon er fjernet er man oppe på 9Y og 7C i bredden.
-772LR er kanskje død. 789 har bare ca 600nm kortere rekkevidde, og det er godt mulig det kommer en HGW av den etter hvert.
-Det begynner å bli vanskelig å få slots før 2010, dersom ikke B har tenkt å heve produksjonsraten en del. Linje nr 2 i sikte?
-B bør nå være sikret den økonomiske friheten de trenger for å satse skikkelig på 787 i 737 OG 773ER/748 størrelse.
787: 65 firm + 50 options, miks av 788 og 789, leveranse til Jetstar starter i 2008 og Qantas i 2009
Det går i tillegg rykter om 34 X 737 fra CO, kanskje 800 og 900ER. Dag??
Litt mer fra bloomberg
Qantas said it chose Boeing planes because they could fly further with a full payload, they burn less fuel, they fly faster than other aircraft and having one type will reduce maintenance costs.
http://quote.bloomberg.com/apps/news?pid=10000006&sid=apqj_bNzChnY&refer=home
La oss "håpe" at SAS vurderer commonality som viktigst, og går for A350
Et par andre momenter:
-789 er nå mer eller mindre på størrelse med 772, etter at isolasjon er fjernet er man oppe på 9Y og 7C i bredden.
-772LR er kanskje død. 789 har bare ca 600nm kortere rekkevidde, og det er godt mulig det kommer en HGW av den etter hvert.
-Det begynner å bli vanskelig å få slots før 2010, dersom ikke B har tenkt å heve produksjonsraten en del. Linje nr 2 i sikte?
-B bør nå være sikret den økonomiske friheten de trenger for å satse skikkelig på 787 i 737 OG 773ER/748 størrelse.