Stor flydel funnet i Nannestad

Var ikke en liten sak heller det der, damn!
På det lille bildet står jo på ene plaketten "ATP" å er jo ikke veldig mange som oprerer de på OSL.
Men det der er jo ikke bra.
 
Usikker på om ATP på den delen antyder flytype, eller bare er en kode på delen. Hadde det vært så opplagt kunne nok SHT kunne gi svaret, eller noen av de andre ekspertene som har uttalt seg i papirutgaven.
 
Her var det jo synlig serienummer og en del annen informasjon, så eieren av dette burde vel relativt lett la seg identifisere om man virkelig gikk inn for det.
 
Det ser jo ut til at det står A.TP på det lille bildet.

Da kan det like gjerne være en av TAP sine airbus 319/320
 
Hææ?

Hvordan får du A.TP til å bli TAP airbus?

Det han mener er at det ikke står ATP, men A.TP, altså trenger den ikke å tilhøre et ATP fly, detkan være en intern forkortelse og siden flytype mangler kan det like godt være A320 og like så godt TAP, det vet ingen enda... og TAP var ordspill på A, T og P....TAP/ATP.
 
Det han mener er at det ikke står ATP, men A.TP, altså trenger den ikke å tilhøre et ATP fly, detkan være en intern forkortelse og siden flytype mangler kan det like godt være A320 og like så godt TAP, det vet ingen enda... og TAP var ordspill på A, T og P....TAP/ATP.

All right! Thanks......
 
Slik som 'westair uk ltd' har drevet sosial dumping, skal det ikke mye til for
at det blir endel pirat deler som blir tatt ibruk, f.eks uoriginale usertifiserte bolter (billigste type, og også dårligst kvalitet).
Det er ikke rart at delene faller av.
Rett og slett - man får dèt man betaler for.
 
Slik som 'westair uk ltd' har drevet sosial dumping, skal det ikke mye til for
at det blir endel pirat deler som blir tatt ibruk, f.eks uoriginale usertifiserte bolter (billigste type, og også dårligst kvalitet).
Det er ikke rart at delene faller av.

Det er ganske seriøse anklager du kommer med her: At Westair bruker uoriginale deler, at de har latt være å rapportere et uhell og at de driver ulovlig.

Har du noe belegg for disse påstandene?
 
Slik som 'westair uk ltd' har drevet sosial dumping, skal det ikke mye til for
at det blir endel pirat deler som blir tatt ibruk, f.eks uoriginale usertifiserte bolter (billigste type, og også dårligst kvalitet).
Det er ikke rart at delene faller av.
Rett og slett - man får dèt man betaler for.

Har du belegg for å hevde at denne delen kommer fra et fly tilhørende Westair UK Ltd?



Vidar
 
Nei, jeg kommer med ingen anklager eller belegg, bare en tanke om hvorfor flydeler skulle befinne seg på bakken, og ikke på flyene.
Men at de har bedrevet litt sosial dumping ved å stenge ned Westair Sweden operasjonene, og ta operasjonene selv til lavere pris", det har de jo gjort.
 
Last edited:
Nei, jeg kommer med ingen anklager eller belegg, bare en tanke om hvorfor flydeler skulle befinne seg på bakken, og ikke på flyene.
Men at de har bedrevet litt sosial dumping ved å stenge ned Westair Sweden operasjonene, og ta operasjonene selv til lavere pris", det har de jo gjort.

Så ved å flytte selve selskapet vekk fra norden, så er det da automatisk dårlig vedlikehold? ...OK!
 
<mod>
La oss holde oss til flydelen, ikke til å diskutere Westair. Lag i egen tråd! (Og generell sosial dumping har vi vel en mostertråd på...)
</mod>
 
Slik som 'westair uk ltd' har drevet sosial dumping, skal det ikke mye til for
at det blir endel pirat deler som blir tatt ibruk, f.eks uoriginale usertifiserte bolter (billigste type, og også dårligst kvalitet).
Det er ikke rart at delene faller av.
Rett og slett - man får dèt man betaler for.

Oi, det var kraftig kost får man si.
 
Back
Top