• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Stockholm-Bergen nonstop fra 7. november

MD90

ScanFlyer Blue
SAS Sverige starter ARN-BGO D3457 med Q400. Omtrent samme tidtabell som ARN-TRD.

Det var jo gode nyheter. Vi får håpe at det blir bra med trafikk, slik at ikke ruten blir lagt ned igjen.

Har ikke de fløyet der i sommer?

Uansett så viser SAS SE offansive takter om deg:exclamati

Originally posted by Someone Har ikke de fløyet der i sommer? Uansett så viser SAS SE offansive takter om deg:exclamati

Jo, tre-fire ganger i uka juni-august med 737.

Lurt trekk, da har det nok gått bra i sommer. FlyNordics daglige avgang Stockolm-Bergen har gått meget bra - stappfull hver dag av japanske og amerikanske turistgrupper, pluss noen nordmenn og svensker. Rutesamarbeidet med Finnair skal ha takken, nesten alt har vært code-share.

Bra!!! Morsomt at også konkurransen kan gå "andre" veien...:D

Originally posted by Egil

Hurmf :angry:

Dette er jo en rute for Widerøe jo...

Ro ned, denne gangen er det SAS som tester ut ruta før WF tar over fordi WF kan drive den billigere med sine Q400. Alt i henhold til det som står i "Strategi 2011", hvor det er det selskapet i konsernet med lavest kostnader/best driftsresultat på ruta, som skal få fly ruta :) Problemet til WF er jo at det ikke er nok Q400-materiell til å fly så mange nye ruter, men det kommer nok snart!

....det er min teori :)

Bra av SAS Sverige, men jeg tror faktisk jeg må skuffe deg, BRK. Jeg tror faktisk fremdeles SAS Sverige har lavere kostdaner på Q400-operasjonene enn WF....

Originally posted by CK

Bra av SAS Sverige, men jeg tror faktisk jeg må skuffe deg, BRK. Jeg tror faktisk fremdeles SAS Sverige har lavere kostdaner på Q400-operasjonene enn WF....

Njaaa....økonomer har tatt feil før :)

Hvorfor har Widerøe bare 4 Q400? Er de på jakt etter flere?

Gleder meg til å teste den - for første gang faktisk - mellom Bergen og Sandefjord neste uke.

Back