Stockholm- Arkhangelsk

Savipix

ScanFlyer Rusty
Kan någon med gott minne om SAS historia komma ihåg om bolaget flög Arlanda-Arkhangelsk med SAAB2000 (Swelink) alternativt MD87 i slutet på 90-talet?

Har en liten vadslagning med en god vän.

Ja, det gjorde SAS.....
Så vidt jeg husker, blev flyvningerne stoppet fordi selskabet bleve truet af den
russiske mafia

Hilsen
Ole

Jeg vet at SAS floey Arlanda Arkhangelsk mens jeg ennaa jobbet i SAS dvs. --> April 1997, uten aa vaere 100% sikker mener jeg det var MD som opererte og MD87 hoeres logisk ut.....

Per se denne:

1996
November 11: SAS becomes the first airline in Europe to operate the MD-90, which is put into operation.
Copenhagen-Minsk route opens in August.
Stockholm-Arkhangelsk in September.

Hilsen
Ole

Grunnen til at jeg husker Arkhangelsk er at jeg gjorde et godt forsoek paa aa sende sjefen for SAS Telefon Salg i Oslo til Arkhangelsk paa en veis billett...dessverre mislykkes jeg.....og han er A N S A T T i SAS den dag i dag......

En väninna till mig jobbade i Arkangelsk. Var mycket på kurs med henne.
Mycket trevlig dam.
Mix MD90/80 sedan Saab 2000.
Man hade egen De-icing bil(SAS) ,eget bränslefilter mellan tankbil och flyg och stationschefen hade bodyguard och bil fra företaget.

Nördvarning: SK2732/2733 (STO-ARH) fanns med för sista gången i LFVs tidtabell för peroden 26/10/98 till 27/03/99.

Nördvarning! :p Men Tack så mycket för svaret. Då torde jag fått all info jag behöver.. om du inte kan ge mig tiderna såklart.

Originally posted by Savipix
Nördvarning! :p Men Tack så mycket för svaret. Då torde jag fått all info jag behöver.. om du inte kan ge mig tiderna såklart.

Dom ska du såklar också få: STO-ARH 1110-1535, ARH-STO 1605-1630. Som du skrev trafikerades linjen mån, ons, fre och sön. Flygtyp Saab 2000, flygtid 2 tim 25 min. Och cirkeln är sluten...

Back