Sto i bagasjekø da flyet lettet

Re: Sto i bagasjekø da flyet lettet

Originally posted by Vede

De skal altså være til jording av fly. WTF? Da vi sa vi ikke gjorde det lurte Avinor på om det var bare vi som ikke gjorde det. Men en av de ansatte hos oss har jobbet på flyplassen i 30år og det har aldri blitt gjort.

Jording av flyene? Heh..
Er det noen som gjør det utenom Luftforsvaret? Har vært borti det ifm. overnattende F-16 her, men aldri ellers...

Jording under fueling er jo noe, men da er det jo tankbil/tankanlegg og fly som skal kobles sammen...:rolleyes:

Er ikke så ofte innom SVG, men har opplevd en del merkelig på den flyplassen. Siste hendelse var rundt kl. 11 på søndagen under Sola Airshow. Jeg ankom med buss fra nordfylket og ville sjekke inn bagasjen til min SK-flight 19:30. Å sjekke inn på en automat gikk glimrende, men så var det bemanning av drop-off-skranken - og der var ingen der! Dette varte og rakk 25 minutter, og da kom den første betjening. Det er ikke så mange avganger fra SAS så tidlig på søndager (bare en mellom 11 og 13 og det er SK4016 til OSL), men vi var til slutt over tjue som stod ventet for å bli kvitt bagasjen. Denne hendelser viser at det ikke bare er Avinor som er roten til disse frustrasjonene. Alle på SVG må skjerpe seg!

PS Hjelp fra naboskranken var ikke mulig - den var opptatt med å sjekke inn tyskere med heller dårlige engelskkunnskaper til LH3161, og de stod i kø nesten ut døra.

Manglende bemanning av bagdrop er et vanlig problem hos SAS og ikke noe spesielt for SVG.

Originally posted by LN-RRA

Originally posted by Vede

Det er det som hadde vært min drøm også. Helt ny terminal hadde gjort seg ja. Ikke påbygg på påbygg som gjør flyplassen verre. Få noen som vet hvordan en flyplass drives til å drive Sola flyplass ikke Avinor som har like mye peiling som Securitas. No offence til dere som jobber i Avinor.

RRA: TFC eller RAMP?

TFC, er PSC som det så fint heter. Jobber du der og?

Nei jeg jobber på RAMP i konkurrerende firma.

Nå ble jeg skikkelig overrasket

"– Jeg er klar over at båndet stoppet, og det skyldtes at SAS Ground Services ikke hadde satt inn nok bemanning, sier han til Aftenbladet.no"

Haha, Avinor å SGS skylder på hverandre.

– Jeg er klar over at båndet stoppet, og det skyldtes at SAS Ground Services ikke hadde satt inn nok bemanning, sier han til Aftenbladet.no.

Er det SGS-ansatte som traakker baandet i gang?? :colgate:

De sitter på sykler å trør som bare juling.

synes det høres merkelig ut at de sto halvannen time i kø - men jeg har sett Sola, og der er det kaos! Om de har stått halvannen time i kø og forsøkt å få hjelp, da er det klart at dette er for dårlig av SGS/SAS, men jeg vet selv at tid kan være et relativt begrep. Man tror det er snakk om 30 min, men det er gjerne 7....

Nå om sommeren bør man være ute i GOD tid - og da mener jeg MINST halvannen time på de store flyplassene. Det er mye folk ute, mye uerfarne reisende med mye bagasje, og det tar tid.

Og så til dagens journalist-bashing: Er det ikke vanlig at når noen "angripes" skal de få lov til å svare? Her hører vi kun den ene parts versjon. Hvorfor får ikke SGS lov til å uttale seg?

i dag er det på OSL det er problemer....
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/07/02/505116.html

Originally posted by jb1

Jeg vet ikke hvor mange passasjerer dette gjaldt, men flere selskaper plukker ut folk i køen når deadline for en avgang nærmer seg. det burde være mulig også her.

Dette gjøres daglig, selv i "lille" Mosjøen hvor folk ikke klarer å stille seg i rett kø!
Smal sak å spørre om det er noen som skal reise til Bodø i denne køen og få dem med rett maskin, selv kl 0600 om morgenen!

Egil

Back