• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Stikk motsatt av Kjos?

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Allegiant er beviset på at det også er mulig å ha suksess med stikk motsatt strategi av Kjos. Gamle og trste fly, lave priser og USA's mest lønnsomme flyselskap.

http://online.wsj.com/article/SB10001424127887324423904578525310460541592.html

While much of the airline industry retreats from small cities across the U.S., one scrappy carrier has been finding big profits in their wake.

Allegiant Travel Co., ALGT +1.03% a 16-year-old carrier that flies just 64 jets, has achieved the lowest costs, fullest planes and highest margins in the U.S. airline industry by flying where its competitors aren't. Over the past five years, amid bankruptcies, consolidation and soaring fuel prices, U.S. airlines have scaled back domestic air service by 14%, particularly in smaller cities, according to the Massachusetts Institute of Technology. Allegiant, meanwhile, increased its departures by 87%, adding service to third- and fourth-tier cities abandoned by other airlines, like Toledo, Ohio, and Stockton, Calif.

"We want to be considered the hometown airline of all the little cities around the country," Allegiant President Andrew Levy said in an interview here, sitting in shorts and a teal polo in the company's glass headquarters in the desert.

Allegiant's strategy has led to profits in 39 of its last 41 quarters.
 
Hvordan er lønnsnivået og betingelsene forøvrig?

Dette er vel ikke stikk motsatt, for DY har vel også hatt/har en del ruter der ikke så mange andre flyr? Direkteruter fra distriktene, nye destinasjoner osv.
 
Back
Top