Sticky, blir den lest og fulgt?

ENGM 911

ScanFlyer Rusty
Medlem
Heisann folkens.

Tror det er på tide at vi kikker litt på http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=21788

Skal vi bli bedre i foto må vi også ha bein i nesa til å være mottakelige for kritikk og evt prøve å gjøre det bedre neste gang.

Er bildene f.eks skjeve og uskarpe bør fotografen få beskjed om dette så han/hun blir klar over det. Er vi flinke til å gi ris og ros tror jeg bildetråden får et løft på sikt.

Det aller viktigste er at vi har det gøy. Vi er tross alt en gjeng ivrige amatører med felles interesse.

Er jeg helt på jorde? Kjør debatt.

Ikke på jordet i det hele tatt. Hvordan skal folk bli bedre hvis ingen påpeker hva de gjør "galt".

Dere må huske at ikke alle har fotografert hele livet. Noen ganger kan kameraet og eventutell fysikk sette begrensninger for hvor "gode" bildene kan bli.
Jeg vil heller se mange bilder enn at folk skal kvie seg for å vise bildene fram i frykt for kritikk.
De som vil ha beinhard kritikk kan jo ønske seg det i posten sin eventuelt poste bildene på et ordentlig fotograferings forum, såvidt jeg vet er dette et generelt flyforum.

Jeg har heller ikke fotografert hele livet, og det er mange her som ikke har fotografert hele livet. Men hvis ingen hadde poengtert for meg hva jeg måtte gjøre annerledes, rette på, være oppmerksom på osv, så hadde man vel hatt dårlige forutsetninger for å bli bedre. Det er snakk om konstruktiv kritikk med en fortrinnsvis hyggelig tone, ikke nedslaktning. Jeg syns ikke man skal være "redd" for å gi kritikk til bilder, ei heller skal man ta det dypt og personlig når man får kritikk for bilder man legger ut, men heller ta det til seg og utnytte infoen til å bli bedre. Og hva "ordentlig foto-forum" angår.. Vel, hvis man vil lære seg flyfoto, så setter jeg nok en knapp eller 100 på dette forumet her, det er mer "spisskompetanse" når det gjelder flyfoto her inne, enn hva det generelle fotoforumet kan tilby :-)

Back