Sterling vil fly LCC på intercont

Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Originally posted by DY
Originally posted by Isbamse
Falle til 2500? Finnes ikke det allerede? Men han snakker kanskje om snittpris. Blir dårlig yield for 8 timer i lufta.
Tja...hvor finner du priser til USA for 2500,-kr hen?
Har sett det på tilbud innimellom, uten at jeg husker hvor. Men det var oxo poenget med å presisere om snittpris: Hvis NB klarer en snittpris på 2500 har de gode muligheter. Men for en kabinfaktor de må ha....
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Originally posted by LN-MOW
Originally posted by DY

Tenk nytt!! Lønner seg ofte, men er litt risikalbelt selvsagt. Den som intet våger intet vinner. Tror de tradisjonelle selskapene er nettopp....alt for tradisjonelle.

Nytenking maa ogsaa vaere gjennomtenkt ... naar du sier nytenking i denne sammenheng, faar det meg til aa tenke paa CEO'en i Africa One som sa at 'erfaringer viser at naar man etablerer nye flyruter, kommer passasjerene ogsaa'. De holdt i seks maaneder.
Markedsanalysen boer helst vaere litt grundigere enn dette ... proeving og feiling har foert til veldig mange konkurser.

Det finnes selvsagt en mellomting selv om en tenker nytt....joda ser poenget, men synes tradisjonelle flyselsakper er konservative i tenkmåten.

De tradisjonelle selskapene mente at det var helt utenkelig å klare å fly for så lite som dagens selskaper faktisk klarer.
Ikke lenge siden man i selskaper som SAS sa at internett ikke var noe å satse på, at envegsbilletter ikke blir aktuelle, at passasjerene ikke ville ha billigere billetter, at man ikke skulle få endre navn på billetten, at man alltid ville servere gratis måltider ombord etc
Erfaringen burde kanskje lære en til å være litt mer forsiktig med uttalelser.....

Men ser selvsagt begge sider. Viktig med utredninger og konsekvensanalyser og god planlegging.
Var f.eks veldig mange hoverende uttalelser da Norwegian startet ruter til Berlin daglig - det ville aldri gå siden Widerøe ikke klarte å fylle sin propellmaskin fra Oslo. Idag er ruten svært godt innarbeidet og antall passasjere til Berlin er raskt økende. Faktisk har nordmenn en av de høyeste økningene på reiser til den tyske hovedstaden.

Gjentar det gjerne - tenk nytt - det er nok av selskaper som tenker gammeldags!
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Originally posted by Isbamse
Originally posted by DY
Originally posted by Isbamse
Falle til 2500? Finnes ikke det allerede? Men han snakker kanskje om snittpris. Blir dårlig yield for 8 timer i lufta.
Tja...hvor finner du priser til USA for 2500,-kr hen?
Har sett det på tilbud innimellom, uten at jeg husker hvor. Men det var oxo poenget med å presisere om snittpris: Hvis NB klarer en snittpris på 2500 har de gode muligheter. Men for en kabinfaktor de må ha....
KLM har vel hatt tilbud om 2999,- for en kortere periode...og SAS på lavsesesong i advendtskalenderen....ellers tror jeg du vil få store vansker med å finne reiser til USA for 2500,-kr.
Snittpris på 2500,- betyr vel at endel billetter blir enda billigere.... Får en se tilbud til New York for 1999,-kr kanskje?...
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

For et galley de maa ha!! Naar man skal selge og ikke dele ut, er det nok mange som kjoeper mer enn en rett! Blir jo sulten paa slike turer. Skal like aa hoere en nordmann som faar beskjed om at alt er utsolgt! At han betale 1200kr t/r skal vi ikke tenke paa...:sarc
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

2500 kr for en t/r gir ikke mer inntekter enn 375.000 kr per vei om de har 100% belegg med 300 pax . Da er flyskatter etc iregnet prisen, slik at nettopris blir lavere.
Da skal de jammen selge mye og dyrt ombord om de skal få økonomi i prosjektet.
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Originally posted by DY
Gjentar det gjerne - tenk nytt - det er nok av selskaper som tenker gammeldags!

Enig! Se et behov og fyll det med et nytt brukbart produkt...
Det er forøvrig andre som har leflet med LCC-planer over Atlanteren. Disse blant annet. De hadde en gang en snacksen hjemmeside, nå trenger den sårt en oppdatering.
I 2007 har Primaris planer om starte New York-London, men ikke akkurat med lave priser.


Edit: Glemte quote.
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Originally posted by KLMNordic
For et galley de maa ha!! Naar man skal selge og ikke dele ut, er det nok mange som kjoeper mer enn en rett! Blir jo sulten paa slike turer. Skal like aa hoere en nordmann som faar beskjed om at alt er utsolgt! At han betale 1200kr t/r skal vi ikke tenke paa...:sarc
Man får jo alltid 2 serveringer over dammen så det tror jeg overhodet ikke blir det store problemet.
Forresten tror jeg ikke nordmenn er de verste å komme ut for om en går tom for mat. Har flydd med Sterling til Stockhom og gikk de tom for sandwicher på returen...ble nærmest mytteristemning ombord. Slikt fant man seg visstnok overhodet ikke i. Snakket med en av kabinbesetningen som stadfesta at slikt må bare ikke skje med svenske passasjerer.
Hun fortalte også at hun 6 dager før hadde flydd Stockholm - Spania og deretter til Stavanger. Kabinbesetningen oppdaget i Spanaia at dem ikke hadde norske vekslepenger i det hele tatt og de visste ikke hva de skulle gjøre og de gruet seg veldig til returen til Stavanger. Så viste det seg at nordmennene bare kjøpte mer slik at de ikke skulle ha vekslepenger tilbake. De snakket om dette på crewrommet i Stockholm i flere dager etterpå.
Bare en liten digresjon....
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Originally posted by KLMNordic
For et galley de maa ha!! Naar man skal selge og ikke dele ut, er det nok mange som kjoeper mer enn en rett! Blir jo sulten paa slike turer. Skal like aa hoere en nordmann som faar beskjed om at alt er utsolgt! At han betale 1200kr t/r skal vi ikke tenke paa...:sarc
Blir ikke plass til annet enn standard galley hvis de skal trøkke inn max med pax. Her må de tenke nytt, ja!
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Originally posted by raskefot
Originally posted by KLMNordic
For et galley de maa ha!! Naar man skal selge og ikke dele ut, er det nok mange som kjoeper mer enn en rett! Blir jo sulten paa slike turer. Skal like aa hoere en nordmann som faar beskjed om at alt er utsolgt! At han betale 1200kr t/r skal vi ikke tenke paa...:sarc
Blir ikke plass til annet enn standard galley hvis de skal trøkke inn max med pax. Her må de tenke nytt, ja!
ja her må en tenke nytt.....som f.eks informere passasjerer om det begrensede tilbudet, eller la passasjerene bestille sin mat i forvegen....kanskje Maersk kan hjelpe?

Ingen grunn til å slutte å tenke nytt.....;)
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Men det skal jo alikevel lastes ombord, om det er forhaandsbestilt eller ikke. Kanskje de ender opp med aa servere ombord alikevel
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Originally posted by DY
Originally posted by raskefot
Originally posted by KLMNordic
For et galley de maa ha!! Naar man skal selge og ikke dele ut, er det nok mange som kjoeper mer enn en rett! Blir jo sulten paa slike turer. Skal like aa hoere en nordmann som faar beskjed om at alt er utsolgt! At han betale 1200kr t/r skal vi ikke tenke paa...:sarc
Blir ikke plass til annet enn standard galley hvis de skal trøkke inn max med pax. Her må de tenke nytt, ja!
ja her må en tenke nytt.....som f.eks informere passasjerer om det begrensede tilbudet, eller la passasjerene bestille sin mat i forvegen....kanskje Maersk kan hjelpe?

Ingen grunn til å slutte å tenke nytt.....;)


Det konseptet skrinla Sterling før det i hele tatt ble nærmere vurdert. Kanskje det nå blir videreutviklet til lengre ruter? Noen som har erfaringer med det (som passasjer)?
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Originally posted by raskefot
Originally posted by DY
Originally posted by raskefot
Originally posted by KLMNordic
For et galley de maa ha!! Naar man skal selge og ikke dele ut, er det nok mange som kjoeper mer enn en rett! Blir jo sulten paa slike turer. Skal like aa hoere en nordmann som faar beskjed om at alt er utsolgt! At han betale 1200kr t/r skal vi ikke tenke paa...:sarc
Blir ikke plass til annet enn standard galley hvis de skal trøkke inn max med pax. Her må de tenke nytt, ja!
ja her må en tenke nytt.....som f.eks informere passasjerer om det begrensede tilbudet, eller la passasjerene bestille sin mat i forvegen....kanskje Maersk kan hjelpe?

Ingen grunn til å slutte å tenke nytt.....;)


Det konseptet skrinla Sterling før det i hele tatt ble nærmere vurdert. Kanskje det nå blir videreutviklet til lengre ruter? Noen som har erfaringer med det (som passasjer)?
Eller kanskje det finnes andre løsninger......?

En idedugnad hadde kanskje vært tiden.
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Originally posted by DY
Originally posted by raskefot
Originally posted by DY
Originally posted by raskefot
Originally posted by KLMNordic
For et galley de maa ha!! Naar man skal selge og ikke dele ut, er det nok mange som kjoeper mer enn en rett! Blir jo sulten paa slike turer. Skal like aa hoere en nordmann som faar beskjed om at alt er utsolgt! At han betale 1200kr t/r skal vi ikke tenke paa...:sarc
Blir ikke plass til annet enn standard galley hvis de skal trøkke inn max med pax. Her må de tenke nytt, ja!
ja her må en tenke nytt.....som f.eks informere passasjerer om det begrensede tilbudet, eller la passasjerene bestille sin mat i forvegen....kanskje Maersk kan hjelpe?

Ingen grunn til å slutte å tenke nytt.....;)


Det konseptet skrinla Sterling før det i hele tatt ble nærmere vurdert. Kanskje det nå blir videreutviklet til lengre ruter? Noen som har erfaringer med det (som passasjer)?
Eller kanskje det finnes andre løsninger......?

En idedugnad hadde kanskje vært tiden.

Pølsebod? Kiosk? Snacksautomater? Brusmaskin? Mulighetene er mange
:biggrin
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Hva om de kommer med en BusinessLight...billigere men alikevel bedre enn dagens turistklasse over dammen?
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Isbamse, det er greit nok at enkelte selskaper en gang hvert femte år har oversjøiske billetter til 2500,- i en begrenset periode og med strenge vilkår. Å finne de billettene blir som å lete etter nåla i høystakken, spesielt for leisurepax som planlegger god tid i forveien. Da blir det noe helt annet når kundene vet et selskap alltid tilbyr et visst antall av disse billettene.

Og det vil vel selvfølgelig ikke være snakk om at alle setene skal gå til den prisen, nettverkselskapene tilbyr heller ikke alle setene til laveste pris, men man bør jo ligge lavere enn dem i de forskjellige kategoriene. Sett at du plutselig må til NY på kort varsel for å besøke din dødssyke arveonkel; hvilken billett vil du kjøpe? Den til 36.000 hos CO eller den til f.eks. 12.000 hos NB?

Tror ikke Sterling får så mye mer produksjon ut av sine 737-800 som flyr til LPA enn de vil få av en 767-200 som går på NYC. Og til LPA startet prisene på 598,-, noe de neppe vil gjøre på de oversjøiske turene. Dessuten er det jo mulig å benytte en 767 på enkelte avganger til Spania også.

Når det gjelder galleys tror jeg ikke dette er noe problem, Britannia flyr 767 i sardinconfig på oversjøiske ruter i dag, og de serverer da varm mat ombord, gjør de ikke?
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Originally posted by LCH
Sett at du plutselig må til NY på kort varsel for å besøke din dødssyke arveonkel; hvilken billett vil du kjøpe? Den til 36.000 hos CO eller den til f.eks. 12.000 hos NB?

Litt useriøst kanskje, men...: Bytt jobb til en jobb i staten og fly business class til rundt 14.000 til NYC....
:)
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Originally posted by LCH
Isbamse, det er greit nok at enkelte selskaper en gang hvert femte år har oversjøiske billetter til 2500,- i en begrenset periode og med strenge vilkår. Å finne de billettene blir som å lete etter nåla i høystakken, spesielt for leisurepax som planlegger god tid i forveien. Da blir det noe helt annet når kundene vet et selskap alltid tilbyr et visst antall av disse billettene.

Og det vil vel selvfølgelig ikke være snakk om at alle setene skal gå til den prisen, nettverkselskapene tilbyr heller ikke alle setene til laveste pris, men man bør jo ligge lavere enn dem i de forskjellige kategoriene. Sett at du plutselig må til NY på kort varsel for å besøke din dødssyke arveonkel; hvilken billett vil du kjøpe? Den til 36.000 hos CO eller den til f.eks. 12.000 hos NB?

Tror ikke Sterling får så mye mer produksjon ut av sine 737-800 som flyr til LPA enn de vil få av en 767-200 som går på NYC. Og til LPA startet prisene på 598,-, noe de neppe vil gjøre på de oversjøiske turene. Dessuten er det jo mulig å benytte en 767 på enkelte avganger til Spania også.

Når det gjelder galleys tror jeg ikke dette er noe problem, Britannia flyr 767 i sardinconfig på oversjøiske ruter i dag, og de serverer da varm mat ombord, gjør de ikke?
Enig LCH, noen vil bare ikke se muligheter
Tenk nytt! :)
 
Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Originally posted by raskefot
Originally posted by DY
Originally posted by raskefot
Originally posted by DY
Originally posted by raskefot
Originally posted by KLMNordic
For et galley de maa ha!! Naar man skal selge og ikke dele ut, er det nok mange som kjoeper mer enn en rett! Blir jo sulten paa slike turer. Skal like aa hoere en nordmann som faar beskjed om at alt er utsolgt! At han betale 1200kr t/r skal vi ikke tenke paa...:sarc
Blir ikke plass til annet enn standard galley hvis de skal trøkke inn max med pax. Her må de tenke nytt, ja!
ja her må en tenke nytt.....som f.eks informere passasjerer om det begrensede tilbudet, eller la passasjerene bestille sin mat i forvegen....kanskje Maersk kan hjelpe?

Ingen grunn til å slutte å tenke nytt.....;)


Det konseptet skrinla Sterling før det i hele tatt ble nærmere vurdert. Kanskje det nå blir videreutviklet til lengre ruter? Noen som har erfaringer med det (som passasjer)?
Eller kanskje det finnes andre løsninger......?

En idedugnad hadde kanskje vært tiden.

Pølsebod? Kiosk? Snacksautomater? Brusmaskin? Mulighetene er mange
:biggrin


Husker man ikke ARN flygningene fra FBU da, da ble man servert (eller fikk utdelt) matboksene før ombordstigning

/G
 
Back
Top