Sterling ut av HEL

Redcap

ScanFlyer Silver
Sakset fra A.net :


Sterling decides to leave HEL sooner than they even got their flights properly started. First they announced 11 new destinations with two aircraft. Finally only one aircraft started flights from HEL and some of the destinations were dropped. Today Sterling announces (according to Finnish Radio News) that they will totally withdraw from HEL by mid September.
Now Sterling Too Leaves HEL!
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Katastrofetallene for 1. kvartal har sikkert gjort sitt, spesielt hvis salget gaar smaatt. Sterling flyr dyre, nye fly .. det er ikke lett aa tjene penger med slike fly, spesielt ikke med saa mange lange legs som de har. DY - ta laerdom av dette og hold dere til 733'ene en stund til.
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Og mens Varig er i ferd med å bli en skygge av seg selv, ekspanderer GOL så raskt de kan på innenriks i Brasil. Kan tenke meg at de gjerne vil kjøpe enda flere 73NG fra Sterling....
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Hmmm Kan vel snart beskylde meg for å være synsk i og med tråden jeg startet i helgen om "LCC i Finland"...:wow:
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Og FlyMe slutter å fly ARN-HEL.....
...noen sammenheng
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Ja at det ikke finnes et marked for så mange avganger!

Husk at Finnene er minst ivrige til å fly etter både Ola, Svenson og Jens!

Dessuten har jeg stor forståelse for Finnenes lojalitet ovenfor Finnair. De har virkelig et nasjonalt selskap som satser tungt fra Helsinki. Virkelig noe å være stolt av!
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Tja! Finnair har vel færre direkteruter ut fra HEL enn SAS og SAS Braathens har fra sine hovedsteder... Og i følge Airliner World så mister Finnair mer bagasje på veien enn SAS og SAS Braathens...
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Originally posted by EB


Tja! Finnair har vel færre direkteruter ut fra HEL enn SAS og SAS Braathens har fra sine hovedsteder... Og i følge Airliner World så mister Finnair mer bagasje på veien enn SAS og SAS Braathens...

Færre direkteruter siden finnene flyr vel ca 40% så ofte som det nordmenn gjør. Dessuten har vel Finnair mange langruter med store flytyper.;)
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Jeg tipper at Blue1 vil få levert flere MD90 snarest og at europasatsingen vil fortsette. At markedet ikke er der stemmer vel ikke helt. Marked skapes av lave priser, det har Ryanair, Norwegian og alle andre lavprisselskaper vist.
Blue1 satser på å være et nettverksselskap med lave enveispriser. Dette har de lykke med og jeg vil tro at veksten vil fortsette.
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Originally posted by PP


Link til sagen fra Finsk Radio (YLE):

http://www.yle.fi/uutiset/vasen/id34838.html

Hjælper ikke mig ret meget, men måske nogen her kan lidt finsk...?
Jeg kan mye bra finsk men dålig norsk(egentligen så kallad skolsvenska(og inte perfekt det heller)med några olika norska ord.)
Originally posted by EB


Tja! Finnair har vel færre direkteruter ut fra HEL enn SAS og SAS Braathens har fra sine hovedsteder... Og i følge Airliner World så mister Finnair mer bagasje på veien enn SAS og SAS Braathens...
Du borde först jämföra med hvor mange langruter AY har fra HEL og SK t.ex. fra OSL. Jeg husker att AY vinner kanskje ungefär 10-1. Och min bagasje har försenat 2 ganger och min systers bagasje åtminstone 2 ganger med SK( med flygplanbyte i CPH vanligen) men aldrig med AY. Og vi har flugit mellom Norge og Finland omkring 50/50 AY/SK.
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Originally posted by MartinL

Dessuten har jeg stor forståelse for Finnenes lojalitet ovenfor Finnair. De har virkelig et nasjonalt selskap som satser tungt fra Helsinki. Virkelig noe å være stolt av!

Hvor skulle de ellers satse fra? HEL er for AY det CPH er for SK.
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Du klarer vel å se at Finnair har fått til utrolig mye fra Helsinki...... Derfor de har mye å være stolte over!
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Nå skal vi heller ikke se bort fra at de Islandske eierne, som også etterhvert vel har over 15 % i Finnair og majoritet i Flyme velger å trekke Sterling ( Og Flyme) ut av det finske markedet for å ikke konkurrere med seg sel for mye.
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Originally posted by MartinL


Du klarer vel å se at Finnair har fått til utrolig mye fra Helsinki...... Derfor de har mye å være stolte over!


Noe spesielt du sikter til? Det er et bra flyselskap, men HEL er jo hubben så hadde de ikke fått til noe derfra så måtte de jo lukke.
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Bagasjetallene var for hele SAS (OSL, ARN og CPH) og da har vel SAS like mye langruter og enda flere korte ruter... Tallene for mistet bagasje var også pr antall pax...så da lyver nok ikke statistikken...selv om Finnair denne gang ikke kom best ut.
 
Replying to Topic 'Sterling ut av HEL'

Originally posted by EB


Bagasjetallene var for hele SAS (OSL, ARN og CPH) og da har vel SAS like mye langruter og enda flere korte ruter... Tallene for mistet bagasje var også pr antall pax...så da lyver nok ikke statistikken...selv om Finnair denne gang ikke kom best ut.
Finnair måste inte vara den förste eller beste, jeg menade inte det. Men för mange resenär är det viktigt att de inte måste byta flygplan. Jeg dessutom elsker det. Når jeg var sist i Norge ett par månader siden, jeg flög med KF+WF fra Turku till Torp via ARN og tillbake med WF +SK+SK fra Torp via Bergen og CPH till Turku. Så jeg kunde ha två nya saker (WF og Bergen). Sorry, now this is off-topic.
 
Back
Top