Bll spotter
ScanFlyer Gold
Sterling er ikke en skid bedre, end de andrer skumle discount selskaber.
http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3941744/
Sterling udfordrer lovgivningen
Sterling tjener op mod 100 kr. ekstra på hver flybillet ved at udfordre den danske forbrugerlovgivning. Selskabet benytter såkaldt »negativ aftalebinding«, der er ulovlig i Danmark.
Når kunderne bestiller flybilletter på Sterlings hjemmeside, har selskabet gjort en del af arbejdet for kunderne.
Således har Sterling allerede bestilt en afbestillingsforsikring til 79 kr. til kunderne, og Sterling har også bestemt, at kunderne skal have tilsendt en SMS til 15 kr. med bookingnummeret.
Kun ved at læse teksten nøje igennem og fjerne de små flueben ud for bestillingen undgår kunderne de ekstra gebyrer. Og den form for markedsføring er som udgangspunkt ulovlig:
»Negativ aftalebinding er i strid med god markedsføringsskik. Man må ikke anvende en aftalebinding, hvor forbrugerne skal gøre noget aktivt for at undgå at få en ydelse,« fastslår Birgitte Wested, jurist hos Forbrugerombudsmanden.
Skal gælde alle
Hos Sterling er kommerciel chef, Stefan Vilner, godt klar over, at metoden kan være i strid med dansk lovgivning.
Men så længe udenlandske konkurrenter som Easyjet og Ryanair benytter sig af metoderne, vil Sterling fortsætte.
http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3941744/
Sterling udfordrer lovgivningen
Sterling tjener op mod 100 kr. ekstra på hver flybillet ved at udfordre den danske forbrugerlovgivning. Selskabet benytter såkaldt »negativ aftalebinding«, der er ulovlig i Danmark.
Når kunderne bestiller flybilletter på Sterlings hjemmeside, har selskabet gjort en del af arbejdet for kunderne.
Således har Sterling allerede bestilt en afbestillingsforsikring til 79 kr. til kunderne, og Sterling har også bestemt, at kunderne skal have tilsendt en SMS til 15 kr. med bookingnummeret.
Kun ved at læse teksten nøje igennem og fjerne de små flueben ud for bestillingen undgår kunderne de ekstra gebyrer. Og den form for markedsføring er som udgangspunkt ulovlig:
»Negativ aftalebinding er i strid med god markedsføringsskik. Man må ikke anvende en aftalebinding, hvor forbrugerne skal gøre noget aktivt for at undgå at få en ydelse,« fastslår Birgitte Wested, jurist hos Forbrugerombudsmanden.
Skal gælde alle
Hos Sterling er kommerciel chef, Stefan Vilner, godt klar over, at metoden kan være i strid med dansk lovgivning.
Men så længe udenlandske konkurrenter som Easyjet og Ryanair benytter sig af metoderne, vil Sterling fortsætte.