Sterling starter Bergen-Køben fra S08

Re: Sterling starter Bergen-Køben fra S08

Så overrasker Sterling endnu engang - jeg må tilstår at jeg ikke havde set denne rute komme! Personligt havde jeg nok forventet at denne rute var noget for DY, men det kan de selvfølgelig nå endnu hvis "tør" go head-to-head med NB på denne rute. Spørgsmålet er om dette er et desperat træk i et forsøg på at komme DY i forkøbet såfremt de skulle vælge at åbne egen base på CPH.

Oplysningen om gennemgående bagage er desuden interessant - det er vel ikke noget som er muligt på nuværende tidspunkt hos Sterling og betyder det også gennemgående biletter? Gennemgående biletter er jo et koncept som NB gik væk for et par år siden efter sammenlægningen med Maersk.
 
Re: Sterling starter Bergen-Køben fra S08

Jippi:) Endelig slipper vi i Bergen å bli flådd for å reise til Køben:) Takk Sterling;)
 
Re: Sterling starter Bergen-Køben fra S08

Det er jo det bl.a. undertegnede har spådd lenge - en tredje aktør på norsk innenrisk, og Sterling er nok den heteste kandidaten. Markedet på de tre store rutene, og særlig BGO/SVG, innenriks er godt, det er fulle fly og betalingsvilligheten er der. Om NB skulle inn på markedet er det bare å starte så raskt som mulig. Jeg er overrasket over at det presenteres nå, og at man ikke ventet med å fortelle konkurrentene hva man hadde planlagt. SK og DY vil IKKE stå og ønske NB velkommen, dette blir 1999 all over again - én bullish aktør som ønsker å bli større (1999=SAS, 2007/8=DY) og én aktør som sloss for å holde sin markedsandel (1999=BU, 2007/8=SAS) og så kommer den tredje aktøren i skvis mellom de to store kanonene (1999=Color Air, 2007/8=Sterling)

Ja, det er ikke så rart at Sterling er interessert i norsk innenriks. De ser jo at både SAS og Norwegian tjener gode penger og har fulle fly. Men skal de klare å ta markedsandeler, holder det ikke med seks daglige avganger mellom Oslo og Bergen. Husk at Norwegian bare i dag har 14 daglige (og snart to fra Rygge). Dessuten er det jo en klar svakhet at de ikke har tilbud til andre destinasjoner i Norge. Derfor forblir Sterling et selskap for fritidsreisende og light business. Men satser de videre, ekspandere på flere ruter og oppnår tillit i forretningsmarkedet, kan det bli spennende. Blodig blir det uansett.
 
Re: Sterling starter Bergen-Køben fra S08

Det er ikke sikkert at Sterling er selskapet som klarer å utnytte denne rutens potensial, selv med 4 daglige. Norwegian står sterkere i Bergens området enn Sterling, så om de skulle lansere denne ruten tror jeg DY er den som får denne ruten lønnsom. Trass i Sterlings tilstedeværelse....
 
Re: Sterling starter Bergen-Køben fra S08

Det ender vel med at 4 daglig blir for mye. Så kutter de til 2 også slutter business folka å reise med de. Og det hele ender med at det legges ned all togeher, Just my 2c

Men utover det så ønsker jeg de lykke til...
 
Re: Sterling starter Bergen-Køben fra S08

http://www.boarding.no/art.asp?id=29399

Og SAS svarer med tungt skytts og øker på CPH-BGO til 6 daglige rundturer med MD-80/32x og går rett i strupen på Sterling. Dette tilsvarer en økning på 30% fra dagens nivå.

Noe sier meg det kommer til å bli bilig å fly BGO-CPH fremover og det skal bløes mye penger.:wow:
 
Re: Sterling starter Bergen-Køben fra S08

Stakkars Sterling! Dette kommer til å koste mye pæng
 
Back
Top