Sterling overvejer at introducere Business Class

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Jo den er god nok - Sterling bliver ved med at overraske. Men lad nu se om der bliver noget af dette når det kommer til stykket.

Michael T. Hansen (Kommerciel Direktør i Sterling) udtaler følgende til jan/feb udgaven af Travel People:

Sterling har ikke nogen egen lounge i transithallen, men efter hvad Michael T. Hansen oplyser, overvejer selskabet at købe sig til lounge-adgang for businesspassagererne. Det kan man gøre i stort set alle lufthavne – også i København.

’Vi arbejder som heste for at gøre vort produkt attraktivt for forretningsmanden,’ fortæller Michael, der finder, at der nok er tale om en lang og drøj kamp – men ikke en uovervindelig sådan!

Som en særlig overraskelse til markedet arbejder Michael og hans medarbejdere med en plan om at introducere 1. klasses sæder helt foran i de fly, der trafikerer business-ruterne. Sterling’s flåde tæller 25 fly i tre forskellige versioner – 737-500, 737-700 henholdsvis 737-800 – og det gælder om at finde ud af, hvilke fly der skal have store sæder, og hvilke der skal bevare den nuværende konfiguration til leisure-trafik.

12 sæder på Business Class betyder, at 24 ’almindelige’ sæder må fjernes. Netto er der altså tale om en reduktion på 12 sæder i maskinen, og for
at få regnestykket til at gå op, skal ’business-passageren’ helt nøjagtigt betale dobbelt så meget for billetten som de passagerer, der rejser på almindelig billet.

’Vi regner – og vi tænker,’ siger Michael. ’Vi gør alt for at nå frem til et forbedret flexprodukt.’ Han forudser en afgørelse inden sommeren.
 
12 sæder på Business Class betyder, at 24 ’almindelige’ sæder må fjernes. Netto er der altså tale om en reduktion på 12 sæder i maskinen, og for
at få regnestykket til at gå op, skal ’business-passageren’ helt nøjagtigt betale dobbelt så meget for billetten som de passagerer, der rejser på almindelig billet.

Betyr det at man kan reise på C-class for under 2000 kr OSL-CPH?
 
Betyr det at man kan reise på C-class for under 2000 kr OSL-CPH?

Det er jo et godt spørgsmål...

Desuden overvejer Sterling også gennemgående billetter (som det også tidligere har været fremme):

Sideordnet med omlægningen til kortere ruter i stedet for de noget længere til Middelhavs-landene overvejer Michael, om Sterling skal blive medlem af
IATA, som Maersk Air var det:

’Slår business-trafikken an, som vi regner med, er det overvejende sandsynligt, at vi tilslutter os IATA,’ oplyser Michael. ’Det gør vi i så fald for at kunne have through-check-in for de af vore passagerer, derskal flyve videre ud af London, Amsterdam, Paris og Bruxelles. Og det gælder naturligvis også
through-check-in af bagagen, så vore kunder kan have status af transit-passagerer i stedet for at være transfer-pasagerer.’

På business-ruterne udgør mængden af passagerer med flex-billet (Sterling’s betegnelse for businessbillet) omkring 20 pct.
 
I det selskapet skal alt prøves, tydeligvis. Men det hjelper ikke å sette i gang masse endringsprosesser når selv ikke det mest grunnleggende er på plass.
 
Tydelig at NB nå forstår at de må gjøre noen grep for å øke inntjeningen sin og legge om driften. Om dette er det riktige grep vil tiden vise. Uansett, de kan ikke fortsette slik de gjør i dag, selskapet tjener ikke penger.
 
Helt klart. Her kunne jo NB være først ute med business class av de klassiske LCC'ene. Men da må man finne et godt konsept og gjøre det skikkelig.
 
Men da må man finne et godt konsept og gjøre det skikkelig.

Tror ikke det er noen stor fare for det..;)

Jeg synes dog det høres attraktivt ut med 2+2 og bra servering til en fornuftig pris. Hadde jo tatt det ti ganger før Norwegian som visstnok har en del forretningsreisende fordi de er så billig.

Hadde det kostet 2000 t/r CPH mot SAS som krever opptil dobbelt så mye for Ekstra, uten lounge tilgang og 3+3, hadde nok flere firma godtatt en slik mellom løsning dersom billettene er fleksible.
 
Håper den gule NB maskinen blir malt snart. Så den senest idag og det er definitivt ikke noe vakkert syn
 
Ja gult er definitivt ikke "kuult" på fly, verken den grusomme HLZ-liveryen
eller TUI sin grusomme spy-gule.. grøss og gru!
 
Back
Top