Sterling byter handling agent på CPH

paer

ScanFlyer Blue
Sterling byter handling agent på CPH

Standby meddelar idag att Sterling kommer att byta handling agent till Servisair:


Sterling skifter til Servisair
Lavprisselskabet har overraskende fravalgt SGS Ground Handling og skifter til Servisair


Sterling ventes en af de nærmeste dage, måske allerede i dag, at meddele, at man skifter handlingleverandør fra SAS-ejede SGS Ground Handling til handlingselskabet Servisair.

Ifølge særdeles velunderrettede kilder i lufthavnen vil en ny aftale mellem flyselskabet og Servisair blive underskrevet i dag. Stand By har formiddagen igennem søgt at få oplysningen bekræftet hos medlemmer af den nye ledelsesgruppe i Sterling, men det har ikke været muligt.

Servisair overtog tidligere i år handlingen af Maersk Air, og dengang forløb skiftet alt andet end problemfrit. Maersk Air blev plaget af forsinkelser og talrige klager fra utilfredse flypassagerer, og det var derfor ventet, at Sterling ville forblive hos SGS Ground Handling, som selskabet har benyttet i flere år.

Ifølge lufthavnskilder havde både SGS Ground Handling og handlingselskabet Novia givet tilbud på at handle Sterling i Kastrup, men ingen af de to konkurrenter kunne eller ville gå så langt ned i pris som Servisair, som nu, efter alt at dømme, får en ny storkunde i Københavns Lufthavn.

http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=15756&cHash=4a54c6fc7a
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

Det viser sig igen at Servisair i den grad underbyder både SGS og Novia...
----
Det er vel også klart, at det er kunden der er taberen..Servisair er ikke i
stand til at løfte opgaven .Det har de med al tydelighed vist denne sommer.
Jeg kan til dels godt forstå, at Sterling skifter Groundhandler på grund af prisen,
men jeg kan ikke forstå at man vælger "lack of service" frem for penge.
Her er det kunden, der er taberen.
--
Nå det er nok ikke mange der er enige med mig .

Hilsen
Ole
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

Helt naturlig! Sterling vil ikke benytte seg av et selskap som eies av konkurrenten... Om det er lurt eller ikke er en annen sak - men dette bytte forstår jeg godt!
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

og da kan det vel hende at vi får se et bytte i Oslo også da.....

Problemene Servisair hadde i København med overtakelsen av Maersk skyldes vel først og fremst at de ikke kunne tilby selfservice maskiner. Har de kommet på plass nå ?
Så på OSL her i går at KLM/AF er i ferd med å få selfservice maskiner også, gjennom Servisair.
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

Originally posted by KLMfan
og da kan det vel hende at vi får se et bytte i Oslo også da.....

Problemene Servisair hadde i København med overtakelsen av Maersk skyldes vel først og fremst at de ikke kunne tilby selfservice maskiner. Har de kommet på plass nå ?
Så på OSL her i går at KLM/AF er i ferd med å få selfservice maskiner også, gjennom Servisair.

Uden at nogle detaljer er nødvendigt, så kan jeg vist rolig sige at self check-in maskinerne kun var en lille del af problemet i København! Der var i princippet problemer med det meste. Ikke fordi Servisair ikke forsøgte, men mere fordi de helt enkelt havde taget en for stor mundfuld i forhold til det forventede.
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

ok....hadde fått inntrykk av at det var hovedsaklig på innsjekk det var problemer...., men har det bedret seg nå da ?
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

Originally posted by EB
Helt naturlig! Sterling vil ikke benytte seg av et selskap som eies av konkurrenten... Om det er lurt eller ikke er en annen sak - men dette bytte forstår jeg godt!

Det synes jeg nu absolut ikke er naturligt. Sterling har vel også i de forgående år været konkurrent til SAS men alligevel haft SGS som handlingagent. Nej, det tror jeg godt at jeg kan sige (uden med sikkerhed at vide det) ikke er grunden. Dette er der kun en grund til....penge. Servisair er simpelhen kommet med det tilbud som Sterling ikke har kunnet sige nej til (læs meget meget billigt). Jeg tror helt ærlig ikke at Sterling havde byttet hvis ikke Servisair havde været meget billigere end SGS. Havde Servisair kun været en smule billigere så tror jeg at Sterling var blevet hos dem, da de så ville undgå de problemer et skifte altid giver.

Men at man ikke vil købe handling ydelser fra en handlingagent ejet af en konkurrent holder ikke. Det er der mange eksempler på at flyselskaber gør. I København kan det fx nævnes at CSA Czech Airlines (København-Prag), Aeroflot (København-Moskva) og Malev (København-Budapest). Alle 3 handles af SGS (SAS) selvom SAS flyver i direkte konkurrence med disse 3 selskaber på de ruter de flyver ud af København! Nej, det er prisen der er afgørende for valg af handling selskab og for visse "fuld pris selskaber" naturligvis også service niveauet.
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

Originally posted by KLMfan
ok....hadde fått inntrykk av at det var hovedsaklig på innsjekk det var problemer...., men har det bedret seg nå da ?

Ja, har indtrykket af at det går meget bedre nu, men efter en lang og sej omgang. Der vil altid opstå problemer når man skifter handlingagent. I dette tilfælde blev problemerne blot for mange og store! Men Servisair i Købanhavn har med sikkerhed lært utrolig meget af Maersk Air "eventyret" og ved hvad de skal gøre bedre ved overtagelsen af andre helt store opgaver fx den kommende Sterling.
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

Nå som Sterling/Maersk blir en enda større konkurrent er det da ikke rart at man bytter handling - vekk fra et SAS eid selskap. Vil også tro at ansatte i Sterling Maersk ville reagere på at man var kunde hos konkurrenten...
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

Godt mulig de tenker sånn i Maersk/sterling, men tør å påstå at SGS er såpass profesjonelle over hele linjen at Maersk og Sterling aldri har blitt forskjellsbehandlet i forhold til SGS sine andre kunder...Inkludert Scandinavian Airlines. Både DM og NB har fått varen de har betalt SGS for.
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

Det tror jeg også... Var veldig imponert over servicenivået fra SGS i CPH ved innsjekk på Sterling - nesten bedre enn det jeg har opplevd av SGS ved innsjekk hos SAS!!! Men at Sterling Maersk skal være kunde hos sin største konkurrent er alikevel kanskje for mye forlangt? Hvorfor skal Sterling Maersk være med på å skaffe konkurrenten penger i kassa?
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

SGS på CPH har skapt mange forsinkelser for Sterling. Jeg håper ikke det var intensjonen til SGS eller de menneskene som jobber der. Når du har turnaround på 25-30 min. Hjelper det ikke med gå sakte aksjon.
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

Som HMWK sier, Sterling har blitt utsatt for en del straiker fra SGS' side, og er vel lei av å bli rammet hver gang SGS setter seg ned å sutrer.:D
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

Non refererte til OSL, og her er det desverre tøffe tider for Servisair. De har mistet mange kunder nylig, og sitter vel igjen (på ticketing ihvertfall) med kun BA og noen LCCer.
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

Det er riktig at Servisair på OSL mistet en del kunder på billettkontoret. Finnair valgte Widerøe mens KLM gikk over til AF. Det siste er en naturlig konsekvens av at KL og AF nå er ett selskap.
Utover det har vi ikke mistet noen kunder. Vi handler fremdeles AY, KL og AF som før. Tøffe tider er det nok, men sånn har det altid vært.

Hilsen,
Laurenz
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

Da kommer vel sterling til og skifte på OSL også. Kanskje DY skifter i cph. Spennede dette her. Kanskje sgs på OSL må si opp noen da?? Hvem vet:cheers:
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

Originally posted by DYCREW
. Kanskje sgs på OSL må si opp noen da?? Hvem vet:cheers:
Kanskje DY må si opp noen crew snart hvis de ikke klarer overskudd snart?

Usmaklig!
:zzz
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

PSST! DY har da levert overskudd...
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

psst Dy leverer overskudd de. De skal jo ha 3 nye fly masse nye piloter og en hel haug nye crewmedlemmer.:)
 
Re: Sterling byter handling agent på CPH

Originally posted by DYCREW
psst Dy leverer overskudd de. De skal jo ha 3 nye fly masse nye piloter og en hel haug nye crewmedlemmer.:)
Og det er heller ikke her kjernen ligger, men at du synes det er flott hvis kollegaer mister jobben... Igjen Usmaklig
:mol
 
Back
Top