Sterkt Q1- og årsresultat fra Emirates

Someone

Moderator
Medlem
Sterkt Q1- og årsresultat fra Emirates

Overskuddet økte med 54% til 1,45 mrd USD

Group net profits increased 54.1 per cent to AED 5.3 billion (US$ 1.45 billion) for the financial year ended 31st March 2008, on revenues of AED 41.2 billion ($ 11.2 billion) compared to the previous year’s AED 31.1 billion ($ 8.5 billion). The Group net margin improved to 13.2 percent from 11.4 percent in the previous year.
 
Re: Sterkt Q1- og årsresultat fra Emirates

Det er jo imponerende.

Noen som vet noen forskjeller i driften mellom SAS og EK? Lavere personalkostnader er vel en faktor vil jeg tro, men det utgjør vel neppe hele forskjellen?

Hva er belegget på EK kontra SK?

BF:cool2
 
Re: Sterkt Q1- og årsresultat fra Emirates

Det er jo imponerende.

Noen som vet noen forskjeller i driften mellom SAS og EK? Lavere personalkostnader er vel en faktor vil jeg tro, men det utgjør vel neppe hele forskjellen?

Hva er belegget på EK kontra SK?

BF:cool2

Det har vel vært fremsatt en del påstander om at EK har et eget sugerør ned i sanden der, med veldig billig pris. Hvor mye det er hold i det vet jeg dog ikke.

-A
 
Re: Sterkt Q1- og årsresultat fra Emirates

EK betaler visstnok ingen skatter - som alle selskaper i UAE - og staten legger forholdene til rette for vekst (i motsetning til andre statlige myndigheter vi kjenner), ikke minst på å trekke reisende til DXB - hvem hadde reist til DXB for ti år siden?? Avgifter er det svært lite av i UAE - ingen co2-avgift f.eks.

EK påstår hardnakket (og så vidt meg bekjent har ingen klart å prove them wrong - yet) at de ikke mottar statsstøtte, men rammebetingelsene deres er gode, de er i region med sterk vekst og man har gjort veldig mye bra. Man har en befolkning med høy betalingsvillighet (kan ikke se for meg at det er mange UAE-borgere på DY-flightene til OSL og ARN)
 
Re: Sterkt Q1- og årsresultat fra Emirates

Vet ikke, men de hevder at fuel utgjør 30% av kostnadene deres, så gratis er den ikke

De er jo tvunget til å kjøpe fuel ute i verden, mens i Dubai er den vel tilnærmet gratis
 
Re: Sterkt Q1- og årsresultat fra Emirates

Tenker de fyller tankene bra opp med suppe, når de er på
hjemmestasjon ja..
 
Re: Sterkt Q1- og årsresultat fra Emirates

Lavere personalkostnader er vel en faktor vil jeg tro, men det utgjør vel neppe hele forskjellen?

For piloter betaler de vel det samme som andre selskaper gjoer, mens for air hosteses er vel loennen rundt 10.000 norske kroner i maaneden, tror jeg.
Annen arbeidskraft er vel fremdeles nesten gratis, er mange som jobber her nede for under 2000 kroner i maaneden.
Emirates har i dag 114 fly, og pr. 31. mars i aar 35,286 ansatte. De mottok i fjor over 288.000 jobbsoeknader til selskapet, saa de har vel ikke noe problem med aa holde loenningene lave....

Hva er belegget på EK kontra SK?

BF:cool2

Load factor for i fjor var paa 79.8%.
Breakeven load factor er paa 62.7%, saa med slikt belegg er det vel ikke rart at de tjener noe penger.

Edit: om jeg husker det, skal jeg ringe fuelingselskapet her hvor jeg jobber og hoere hva de tar for et tonn paa fredag naar jeg er tilbake paa jobb, det vil vel gi en viss ide om hva Emirates betaler ogsaa
 
Re: Sterkt Q1- og årsresultat fra Emirates

De er jo tvunget til å kjøpe fuel ute i verden, mens i Dubai er den vel tilnærmet gratis

Det er kanskje derfor de flyr A340-500 på mellomdistanse da. Fyller opp tankene max hjemme til lite US$, og tanker minimalt på utestasjonene...:68:
 
Back
Top