Emirates: +$1.1 milliard i 2009

De tallene endrer jo ingenting, 7,9 % med minerotets bakgrunn er ca det samme som det er i Skandinavia.
Så tror også at ekstremt mange Engelskmenn jobber der nede, og at Emirates har sattest tungt på turisme i UK.
Rent objektivt sett kunne Emirates hatt 3 daglige flyvinger til OSL, CPH, ARN.

Man bør måske (eventuelt, muligvis) tage med i betragtningen at 7,9% i dette tilfælde modsvarer 4.635.296 personer - hvilket jo mere eller mindre er lig den samlede norske befolkning.

Emirates kommer til Skandinavien og selvom de måske i første omgang satser på CPH, så vil jeg næsten tror at de på sigt ser muligheder for yderligere ekspansion i det Skandinaviske marked, hvor ARN nok er et godt bud på destination nr. 2.
 
De tallene endrer jo ingenting, 7,9 % med minerotets bakgrunn er ca det samme som det er i Skandinavia.

Og hva så? Tallene sier ingenting om hvor disse minoritetene kommer fra. UK har en stor innvandrer befolkning med røtter fra India og Pakistan pga historiske grunner. Itillegg kommer den naturlige linken mellom UK og land som f.eks Australia og Sør Afrika (EK har 3 daglige fly til Jo'burg). Dette, itillegg til at det er langt flere briter enn skandinaver er en av mange grunner til at Emirates har mange daglige avganger til UK, men ingen til Skandinavia

Ser man på Norge så vil jeg tro vi har en større andel fra f.eks eks-Jugoslavia og Polen, og dette er ikke potensielle VFR-trafikk for Emirates.



Og da har man ikke engang nevnt svenskene :p :SWE
 
Så blir EK A380 å se oftere og flere steder, bl.a. i FRA:

Richard Vaughan, divisional senior vice-president for commercial operations worldwide at Emirates, told Business Traveller that the carrier would take delivery of four more superjumbos in the next couple of months, taking the total A380 fleet to 12.
...
boosting A380 services to double-daily to London Heathrow on July 1, daily to Beijing from August 1 and daily to Manchester from September 1. It is also increasing its A380 Jeddah operation to daily on June 1.
...
As to future A380 destinations, he said: “Singapore and Frankfurt will come....!
Det er også snakk om å øke ytterligere i Tyskland, bla. Berlin og Tyskland.
There were no plans at this point to restart services to Copenhagen, he said – the airline’s original plans to launch a service in 2006 was abandoned following the furore caused by cartoons depicting the prophet Muhammad being published in a Danish newspaper.

http://www.businesstraveller.com/news/more-chances-to-fly-the-a380-with-emirates
 
Også utvidelser over Atlanteren:

Emirates Airline is planning to add up to seven destinations in the Americas over the next five years as it looks to the developed and developing economics there for growth.
....
“In our planning in the next five years, we would expect to fly to at least two to three more US destinations, such as Washington DC, and either into [Los Angeles] or San Francisco. And also on the drawing board is South America.”

Seattle er også nevnt for forretningsreisende og Miami ifht. fritidsresier, og A380 er tilbake i New York senere i år.

http://www.thenational.ae/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100504/BUSINESS/705049888/1005
 
Tilbake til "+$1.1 milliard" , har ikke Emirates og andre selskaper fra sandkassa noe gunstigere pris på suppe ?
 
Tilbake til "+$1.1 milliard" , har ikke Emirates og andre selskaper fra sandkassa noe gunstigere pris på suppe ?

Denne har vi hatt tidligere, og man kan jo evt. sjekke regnskapstallene hvis man har detaljer derfra.

Fra tidligere tråder:
Dette er en god artikkel som jeg tror tar livet av en del av mytene om Emirates.

http://www.thetravelinsider.info/airlinemismanagement/emirates.htm

To confirm Nigel's comments, I went and looked at their most recent annual report for the year ended 31 March 2008 (prepared to international accounting standards and audited by PricewaterhouseCoopers). Page 2 of this section showed their fuel cost to be 30.6% of their income, and the same section of the report showed they spend 10.6% of their income on plane leases.

Eter hva jeg leser andre plasser, må Dubai kjøpe mesteparten av sin olje fra Abu Dhabi til 'internasjonal markedspris' .. så de forskjellige emiratene hjelper tydeligvis ikke hverandre prismessig .. Bilbensinprisene fastsettes av myndighetene - uavhengig av denne prisen - så det å eie en bensinstasjon i Dubai høres ut som et risikabelt foretagende ..

Vi har vel en og annen kaptein her på forumet som er innom Dubai som kanskje kan si noe om prisnivået på JetA1 generelt der nede?
 
Jaja, virker som at Emirates ekspanderer noe voldsomt. Tipper at hele Europa får Emirates og Norge kommer til slutt på deres ekspansjonsplaner. Men velkomne til Norge skal de være. Spørsmålet er bare når.

Fatter ikke hvorfor folk er så vill etter Emirates. Er folk ikke fornøyd med Lufthansa, BA, Turkish, Thai, KLM for å komme seg ut av Europa?
 
Back
Top