• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sterke LH tall og ny flybestilling

Someone

Moderator
Medlem
Lufthansa leverer sterke tall for første halvår 2007:

Revenue € 10,089M
Profit from operating activities € 621M
Group result € 992M
Operating marging: 5,2%

Nesten 1mrd € i overskudd inkludert salget av andelen av Thomas Cook

http://www.lufthansa-financials.de/servlet/PB/menu/1023041_l2/index.html


Itillegg skal de ha bekreftet en bestilling på 9 nye 330-300 som såvidt jeg har forstått både skal til LH og Swiss. Spesielt Swiss skal ha brukt for større fly enn 330-200 på Nord Amreica nettverket sitt. Dessuten kommer ikke 330-200 sin rekkevidde til gode på Europa - Østkysten i USA som er ideel avstand for 330-300

http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/3529550/
 
For liten kapasitet på A330-200, husk de har både F, C og M klasse hos LX. Samme problem som LH hadde på sine A340-200, lang range som man ikke hadde bruk for samtidig med for dårlig kapasitet. De ble for det meste brukt på Østkysten av USA samt Sentral Asia.
 
Back
Top