Steikepanne i sikkerhetskontrollen

Jeg har blitt fratatt en to kilos manual. De mente den var for tung og kunne brukes som slagvåpen. Regner med de vil si det samme om ei steikepanne?

Teflon eller jernpanne? Teflon ville jeg tatt sjansen, jern hadde jeg sjekket inn.

Det er forbudt å medbringe skytevåpen, sjokkvåpen, spisse, skarpe eller *stumpe* gjenstander eller verktøy som kan forårsake alvorlig skade.

Jeg har blitt fratatt en to kilos manual. De mente den var for tung og kunne brukes som slagvåpen. Regner med de vil si det samme om ei steikepanne?

Og hva tror glupingene i sikkerhetskontrollen at en magnum flaske med Champis som man får kjøpt på tax-free veier? :rolleyes:

Og hva tror glupingene i sikkerhetskontrollen at en magnum flaske med Champis som man får kjøpt på tax-free veier? :rolleyes:

Husk at sikkerheten går nesten alltid først, bortsett fra om vi risikerer å tape penger...:rolleyes:

Hadde ikke tatt med panna. Det går sikkert greit med noen vakter og ikke med andre....

Dette var jo litt interessent. Har nesten lyst til å ta med en panne fra kjelleren som skal kastes likevel og prøve ?

Har fått med bronsestatuetter på over 30 cm, det burde være mulig å bruke dem som våpen.

Hva med en bærbar pc, samme zize, samme vekt,du kan bruke den som slagvåpen(backup anbefales ikke disse tilfeller) og på enkelte klarer man nesten å steike egg & bacon. Skulle tro det gikk for det samme:p

Dette var jo litt interessent. Har nesten lyst til å ta med en panne fra kjelleren som skal kastes likevel og prøve ?

God ide, men for å teste hypotesen om at det vil gå greit noen ganger og ikke andre må du gjøre ganske mange forsøk.

Sjekka med Securitas her på jobb og dem ville ikke ha stoppa ei steikepanne i en håndbagsje, men dem sa også at det kunne være noen som gjorde det :-)

Endte opp med å sjekke inn en koffert siden jeg måtte ha med noen sko + diverse.

Men glemte så klart å ta med meg steikepanna! :headbang:

Kjapt spørsmål: Vi som har ID kort og lov til å ha med "forbudte gjenstander", kan vi ha med f. eks. en brusflaske (eller spritflaske :p ) som vi har kjøpt utenfor sikkerhetskontrollen?

Kjapt spørsmål: Vi som har ID kort og lov til å ha med "forbudte gjenstander", kan vi ha med f. eks. en brusflaske (eller spritflaske :p ) som vi har kjøpt utenfor sikkerhetskontrollen?
Det må du antagelig sjekke med arbeidsgiver/aktuell flyplass ;)

Det trenger du ikke engang hammer på kortet for...

Blir skeptisk til flysikkerheten når eg les slikt!!

Back