• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Stavanger Lufthavn Sola ENZV/SVG 06.10.07

Vede

ScanFlyer Dusty
Medlem
DSC_0010-1.jpg

Halen til KLM 737-800

DSC_0011-2.jpg

Ikke så lenge igjen før det er slutt på denne halen på SVG. :(

DSC_0023-1.jpg

En Dornier VIP maskin

DSC_0025.jpg

En challenger VIP maskin

DSC_0046-2.jpg

DSC_0053-2.jpg

Synd at det er snart slutt for LH CRJ på Sola.

DSC_0063-2.jpg

EL AL 737-800 m/wl. Litt skjev bakke.

DSC_0072-2.jpg

DSC_0074.jpg

DSC_0084.jpg

Det var alt for nå. Takk for titten og sleng gjerne inn en kommentar.

2 første halene ok! Motlys på 2 neste- vanskelig! Lufthansa Regional- kjempefine- flotte høstfarger på nr 2 av de- ørlite grann lysere så hadde de blitt helt topp. El Al forfra- vanskelig bakke -ja- men synes den kan være slik- personlig ville jeg kroppet den en del inn- tror bildet hadde blitt mer interessant da! Halen til El Al kunne vært lysere- nest siste- ok- det siste synes jeg det er noe rartt med kontrasten på- kanskje den kunne vært lettet opp litt. Fin serie dette!:smile2 Kun noen ørsmå justeringer og det hadde blitt topp score fra meg!

fine bilder.. men det va mye hvit lys i himmelen på bildene dine... mine er dempet.. og kan se skyer og himmel..

Originally posted by Roxman

Flotte bilder Stian:) :)

(Vip'en på bilde 4 er en CRJ-100;) )

Ok, my bad. Men så lenge det er en VIP maskin er alt Challenger for meg. :p

Originally posted by SE-DYD

2 første halene ok! Motlys på 2 neste- vanskelig! Lufthansa Regional- kjempefine- flotte høstfarger på nr 2 av de- ørlite grann lysere så hadde de blitt helt topp. El Al forfra- vanskelig bakke -ja- men synes den kan være slik- personlig ville jeg kroppet den en del inn- tror bildet hadde blitt mer interessant da! Halen til El Al kunne vært lysere- nest siste- ok- det siste synes jeg det er noe rartt med kontrasten på- kanskje den kunne vært lettet opp litt. Fin serie dette!:smile2 Kun noen ørsmå justeringer og det hadde blitt topp score fra meg!

Takk for fin kommentar SE-DYD. Alltid like lærerikt og motiverende og få respons fra deg.

EDIT: Skriveleif as usual.

Hei

Skal Lufthansa slutte med sine flyvninger fra Stavanger til Frankfurt? :huh: Jeg har ikke fått dette med meg og vi har brukt denne en del ganger for å komme oss ut i verden. Var det ikke lønnsomt lenger?

Originally posted by gardkarlsen

Hei

Skal Lufthansa slutte med sine flyvninger fra Stavanger til Frankfurt? :huh: Jeg har ikke fått dette med meg og vi har brukt denne en del ganger for å komme oss ut i verden. Var det ikke lønnsomt lenger?

neida.. dem skal ikke slutte, men bytte til en større flytype. Dette synes Vede er trist siden han er lei BAe 146 på Sola :)

Originally posted by Roxman

Originally posted by Thomas

CRJ er vel også en Challenger? (Betegnelsen CL-600)

Challenger er vell noe kortere en CRJ-100??:) :rolleyes: men grun strukturen er vell den samme?:-p

Er jo akuratt det som er poenget mitt, men du skrev lenger opp at det ikke var noen Challenger, men en CRJ.

Canadair CL-600-2B19 Regional Jet CRJ-200ER

CL-600 = Challenger-600-2B19

Back