Stavanger - Jordan direkte

EK 007

ScanFlyer Silver
Siden alle turoperatørene har tatt Egypt av programmet for resten av vintersesongen, har de benyttet den ledige kapasiteten til andre destinasjoner. I den forbindelse slår Apollo til med direktefly fra Stavanger til Aqaba. SAS flyr lørdager i perioden 26/2-23/4 med en veldig ok avgangstid.

Last edited:
Tja, sånn ting går så er vel ikke Jorden så langt unna å ta etter Egypt?

-A

Jorden? :drunk: Men i Jordan har de vel ennå et stykke til det går så galt, men vi får jo se. Kongen kan jo heller ikke oppløse regjeringer ved hver korsvei heller, og i lengden kan det hende han også må sørge for at demokratiet blir mer realistisk om ikke folket kommer til å gjøre det.

Spennende! Og et stilig valg, med tanke på at når jeg reiste i sommerferien - så var det utrolig mange Rogalendinger med flyet til Aqaba.
Kan nevnes at flyet lander i Aqaba, men flyet frakter også de som skal til Eilat.

Hvordan er det å bedrive flyspotting på disse stedene? Drar til Aqaba i morgen og setter pris på det folk måtte ha å dele av erfaringer. Og hvordan funker det dersom man ønsker å benytte strender tilhørende de store hotellene, har forstått at man kan betale seg inn uten å være overnattende gjest?

Tommy

Hvordan er det å bedrive flyspotting på disse stedene? Drar til Aqaba i morgen og setter pris på det folk måtte ha å dele av erfaringer. Og hvordan funker det dersom man ønsker å benytte strender tilhørende de store hotellene, har forstått at man kan betale seg inn uten å være overnattende gjest?

Tommy

Det er nesten ikke trafikk i Aqaba. Kun et par fly til dagen.

Som flyspotter for du det GANSKE kjedelig!! Det hvar bare et fly som sto ett stykke fra terminalen når jeg landet nå sist lørdag!(+sas til oslo) Jeg tror det selskapet het Luz og det hvar også et portugesisk flagg på denn. Det så ut som om den hadde stått der lenge... Jeg har bare hørt noen fly 3-4 ganger mens jeg har vært her. Det går vist nokk 2 embrear fly fra Royale Jordanian fra Aqaba-Amman 2 gd+div charter... Du må nokk betale for å komme inn på en strand om du ikke bor på Marina Hotel i Tala Bay.(de har avtale med Raddison hotellet har jeg hørt) Jeg skal desverre reise tilbake med sas til Sola i morgen :(

Tommy

Ikke mange fly på Aqaba dessverre, kun 3-4 pr. dag så vidt jeg kunne se da jeg var der for 2 uker siden.
Vi bodde i Eilat, og der var det genske livlig på flyplassen som ligger midt i byen,
se her : http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=84768

Back