Statustråd - SAS eksisterende longhaulflåte

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Statustråd - SAS eksisterende longhaulflåte

Ser SAS har satt inn A330 på flere Beijing-avganger siden slutten av november. De siste dagene er det LN-RKH som har blitt brukt.

Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Ser SAS har satt inn A330 på flere Beijing-avganger siden slutten av november. De siste dagene er det LN-RKH som har blitt brukt.

Den skal vel også «fast» med A330 fra neste høst husker jeg rett

Den skal vel også «fast» med A330 fra neste høst husker jeg rett
Beijing kan vel fint opperes med en maskin. Er vel fint innen for rekkevidden til en A330.

Beijing kan vel fint opperes med en maskin. Er vel fint innen for rekkevidden til en A330.

Det er ingen av SAS sine ruter som ikke kan flys med de nye 242t varianten de snart har 5 av

Det er ingen av SAS sine ruter som ikke kan flys med de nye 242t varianten de snart har 5 av

Nei, eneste operative forskjelle er vel at A340 har flere C seter.

Og litt mer kapasitet (i vekt) for cargo?

Godt poeng ja. Med fire motorer kan man løfte en del mer, men uten at jeg kjenner vanlig tetthet for cargo så er vel man oftere volumbegrenset enn vekt? Fisk veier en del, men ikke så mye.

Godt poeng ja. Med fire motorer kan man løfte en del mer, men uten at jeg kjenner vanlig tetthet for cargo så er vel man oftere volumbegrenset enn vekt? Fisk veier en del, men ikke så mye.

En PMC, som oftest fisk stables på veier fort 4000kg hver. Så du ryker nok raskere på vekt på fisk enn volum. Husk at det er fullt av is i kassene.

Makser ut på vekt på narrowbody og. Har stappet 7 tonn fisk inn i en MD80 pluss litt post og bag. Vektene var makset ut, men det var fortsatt rom.

Det er min personlige erfaring også. Jeg makser alt for mye på vekt selv om jeg har plass til mer (i magen)...

Re: Statustråd - SAS eksisterende longhaulflåte

Ser ut som LN-RKH da er ferdig hos SAS i følge Skyliner, og havner hos Dan Air (?) i Romania?

Airbus A330 -343 497 YR- Dan Air for delivery nov21 ex DRS in basic SAS cs ex LN-RKH

Back