Statusmatch SAS til Lufthansa/Miles and More (2024)

Re: Råd om valg av bonusprogram i Star Alliance

Jeg fikk en mail med beskjed om "Approved" etter 6 timer

Samme her, og på en søndag. Husk de tre bokstavene i EB-nummeret…

De tok jeg ikke med og fikk godkjent mandag morgen etter å ha sendt inn søndag kveld

Snedig. Ingen mailer her. Husket eb nummeret. Forsøkte legge inn på nytt i går, men fikk da beskjed om at det allerede lå inne. Får vente litt og se an. Er ikke verdens undergang.

Snedig. Ingen mailer her. Husket eb nummeret. Forsøkte legge inn på nytt i går, men fikk da beskjed om at det allerede lå inne. Får vente litt og se an. Er ikke verdens undergang.

Du må jo ha "pølset" epost adressen din eller noe?

Du må jo ha "pølset" epost adressen din eller noe?

Neppe, men det er så klart mulig. Prøvde som sagt igjen i går. Og uansett er jeg jo fortsatt "member" i Miles & More

Neppe, men det er så klart mulig. Prøvde som sagt igjen i går. Og uansett er jeg jo fortsatt "member" i Miles & More

Matchet du da Lufthansa tilbød match for ca 12 år siden?

Matchet du da Lufthansa tilbød match for ca 12 år siden?

Niks. Jeg tipper jeg må ha,surret med epostadressen min. Finner det ut etter hvert. Storsmurfen fikk sin upgrade godkjent.

Niks. Jeg tipper jeg må ha,surret med epostadressen min. Finner det ut etter hvert. Storsmurfen fikk sin upgrade godkjent.

Jeg fikk bekreftet statusmatch forrige fredag, men har fortsatt kun "member" i profilen min. Sto i mailen at det kunne ta opptil 10 Businessdays å oppdatere systemene.

Mulig litt tysk kuk i computeren?

Kim

Mulig litt tysk kuk i computeren?

Kan i så fall bli min første erfaring med en Tysk kuk. Historisk sett har jeg foretrukket øllen og svineknokene deres. :)

Min M&M konto var tydligvis i ´dvale, de måtte reaktivere den for å registrert bonusnummeret mitt på neste booking.
Har ennå ikke klart å få oversendt link til nytt M&M passord, får visst ringe dem en gang til.

Problemer med innlogging på Miles and More-konto her. Får tilsendt nytt passord, men får stadig ikke logget inn. Og jeg trenger MM-nummeret mitt for å søke. Andre med tilsvarende problem?

Problemer med innlogging på Miles and More-konto her. Får tilsendt nytt passord, men får stadig ikke logget inn. Og jeg trenger MM-nummeret mitt for å søke. Andre med tilsvarende problem?

Lufthansa support (23 50 00 30) bekreftet Schwanz in den Computer fordi jeg hadde samme e-post hos Lufthansa og Miles & More - og det blokkerte for oppgradering til Lufthansa Travel ID. Etter å ha endret til annen e-post hos sistnevnte var jeg plutselig senator ved neste innlogging.

Da var Prof. Andersen blitt Frequent flyer i appen også. Ikke at jeg har så mye bruk for det, men loungetilgang kan jo være kjekt om en reiser med billetter hvor det ikke er inkludert. Hvorfor de opererer med titler skjønner jeg ikke helt. Det kan da ikke være mange selskaper som gjør det lenger. Men når en først kunne velge tittel, så var det litt kult å få det med på kortet.

Titler tar de fortsatt meget seriøst i der Bundesrepublik.

Ble selv oppdatert i går, det tok 10 dager som varslet i approved mailen.

Da var Prof. Andersen blitt Frequent flyer i appen også. Ikke at jeg har så mye bruk for det, men loungetilgang kan jo være kjekt om en reiser med billetter hvor det ikke er inkludert. Hvorfor de opererer med titler skjønner jeg ikke helt. Det kan da ikke være mange selskaper som gjør det lenger. Men når en først kunne velge tittel, så var det litt kult å få det med på kortet.

I tysklatalende land tas titler meget serioest. I Oesterrike var jeg registrert som Herr Magister i et treningsstudio:D
Jeg har ogsaa moett Herr Doktor Doktor (2 doktorgrader).

Har mang en gang blitt utsatt for tyskere som blir fornærmet når de ikke får tittelen sin på flybilletten. For noen kvalifiserer dette til totalt nervesammenbrudd ….

Statusmatch i box her vertfall. Må dog ha 6 legs med lufthansa gruppen før 30.11.24 for å beholde Senator status til 2026

Hvor sikre er vi på at 6 segmenter er det samme som 6 legs i tradisjonell forstand…? Vet vi at et segment ikke er avreisedestinasjon til endelig ankomstdestinasjon uanvhengig av antall legs for å komme dit?

Back