• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Status på denne STEINGAMLE damen nå?

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
Status på denne STEINGAMLE damen nå?

Et flott bilde av en flott dame, men jeg ser ved nærmere iaktakelse at dette er jo den nye, med nye motorer etc...

Mener jeg leste for en tid tilbake om noen problemer ifm ombyggingen av de? Noen som vet hvordan det går? Er de "back on track" igjen?

Nimrod

Anyone?

Re: Status på denne STEINGAMLE damen nå?

Var på BAe sin hovedbase for Nimroden i Woodford for ikke lenge siden (BAe har treningssenter for sine sivile fly der og J31, J61 og 146/RJ). De har byggd Nimroden om med en full mid-life-update, motorer og cockpit i full glass. Det viser seg at BAe har brukt ufattlige mye penger i denne konverteringen som ble langt dyrere enn de hadde planlagt. Alle skal bygges om og holdes i drift i over 20år til etter hva jeg hørte...

Det går vel etter forholdene bra. :)

De støtte visstnok på problemer etter de masseprodserte deler som skulle brukes til å modifisere MR.2 til MRA.4. Det viste seg at ingen av MR.2ene var like, slik at alle delene måtte spesialtilpasses hvert eneste individ. £££ osv. MRA.4 (totalt 18 stk) skal ta over for MR.2 i 2011-12, 2-3 år senere enn planlagt vil jeg tro.

Større motorer men på skjønnhetsskalaen beveget de seg i alle fall ikke lenger mot "normalen", snarere lenger ut på det ytterste fysj-og-æsj! Men veldig fascinerende likevel...

Merk når du ser den forfra på bildet det ble linket til...
Skulle tro hele undersiden av flyet er et eneste stort missil på linje med scud-missiler som kan avfyres for overflatemål :)

Hei,

Vi fikk diverse paseringer i lav høyde av Nimrod når vi hadde Grinpeisproblemer vest av Shetland - syntes det røyk temmelig bra av motorene.

Her er et par bilder fra stevner i 2004 og 2006:

Eders
Knut Erik

Attachments

• 22.jpg
    22.jpg
    118.6 KB · Views: 12
  • Praha 060.jpg
    Praha 060.jpg
    214.7 KB · Views: 12
Back