Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Første avgang blir DY7001 kl. 17:30 Oslo-New York 30. mai 2013. Prisen starter på 999 kr., og Premium starter på 5830 kr. Ruten blir fløyet tre ganger i uken (tirsdager, torsdager, søndager). Det samme gjelder New York-Stockholm (mandager, onsdager, fredager).

Oslo-Bangkok vil gå som DY7201 kl. 14.30 fra 1. juni 2013. Prisene starter her på 1499 kr. mens Premium starter på kr. 5999. Ruten vil bli fløyet tre ganger i uken (mandager, onsdager, lørdager). Det samme gjelder Stockholm-Bangkok (tirsdager, torsdager, lørdager).

Man kan for hhv. 399 kr. (New York) og 499 kr. (Bangkok) få to måltider, bagasje og setereservasjon. Billigste tur/retur New York vil dermed være 2 627 kr. alt inkludert og billigste tur/retur Bangkok vil være 4 025 kr.

Billettene er i salg.
 
Last edited:
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Flyet går hjem fra Bangkok 0730 på morgenen? Veldig tidlig, og lang dagtur hjem.
Vanskelig å komme seg til Bangkok fra ferieøyene sør så tidlig
 
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Det vil si de vil ha fått levert en maskin til i tillegg til den første som skal komme i april innen den tid
 
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Oslo – Bangkok eff 01JUN13
DY7201 OSL0900 – 0030+1BKK 787 3*
DY7201 OSL1430 – 0600+1BKK 787 136

DY7202 BKK0200 – 0845OSL 787 4*
DY7202 BKK0730 – 1415OSL 787 247

DY7201/7202 from 24JUN13 operates Day 136 (Day 247 from BKK)
*Day 3 service with this schedule operates from 01JUN13 to 23JUN13

Oslo – New York JFK eff 30MAY13
DY7001 OSL1730 – 1930JFK 787 47
DY7002 JFK2100 – 1020+1OSL 787 15

DY7001/7002 from 25JUN13 operates Day 247

Stockholm – Bangkok eff 20JUN13
DY7205 ARN1450 – 0600+1BKK 787 246
DY7206 BKK0730 – 1345ARN 787 357

Stockholm – New York JFK eff 31MAY13 (Day 3 from 26JUN13)
DY7005 ARN1705 – 1930JFK 787 15
DY7006 JFK2100 – 1045+1ARN 787 47

DY7005/7006 from 25JUN13 operates Day 135

http://airlineroute.net/2012/11/08/dy-787-may13/
 
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Godt at planene endelig ble offentlig lansert og at billettsalg har startet. Men oppstart til BKK og JFK var jo ingen overraskelse. Får se om Kjos lanserer noen flere nyheter etterhvert. Uansett er "nye ruter" godt nytt for både OSL og ARN.
 
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Får se om Kjos lanserer noen flere nyheter etterhvert.

I følge Norwegian så forventes det tredje flyet å bli levert november 2013. Så får man se om det betyr ny rute eller økt frekvens
 
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Godt at planene endelig ble offentlig lansert og at billettsalg har startet. Men oppstart til BKK og JFK var jo ingen overraskelse.

Det er jo begrenset hva man får til med to fly .... ;)

Kjos har lært av Widerøe. Ekspander stille og forsiktig. Ikke så sexy, men det virker. :colgate:
 
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Det er jo begrenset hva man får til med to fly .... ;)

Kjos har lært av Widerøe. Ekspander stille og forsiktig. Ikke så sexy, men det virker. :colgate:
Hehe, det er klart. Tenker jo selvfølgelig på nye destinasjoner etterhvert som 787-flåten økes. ;)
 
Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Norwegian andre maskin vil være LN112. Også den skal monteres i Everett.

Enkel matte skal da tilsi at den vil se dagslys to måneder etter den første som er LN102.

Kilde:
http://nyc787.blogspot.no/
 
Re: Status Norwegian Longhaul - Fra billettsalg til oppstart

Skulle ikke Dreamlinerne kutte reisetiden til NYC med 20 min? Ser at DU "kun" bruker 5 min kortere enn SAS på vei bort, og samme tid hjem. Er dette noe som kommer senere, når maskinene blir litt mer innkjørte?

Ser også at til BKK så bruker DU 10t og 30 min, mens TG bruker 11t. Andre veien bruker DU 11t og 45 min, mens TG bruker 11t og 30 min. Logikk?
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul - Fra billettsalg til oppstart

Tja, jeg fikk fra det jeg anser som en rimelig sikker kilde vite at DY hadde skrevet wet-lease kontrakt på en 767. Har gått ut fra det var for å ha en backup for eventuelle tekniske feil, men kanskje ikke?

Eller så setter de opp et rimelig romslig program fra starten av for å ha litt slingringsmon å gå på?
 
Status: Norwegian's B787

Lager en tråd der bare statuser om Noregian's nye Dreamliner skal diskuteres!
Ikke diskutere om hvordan du synes om flyet og om stolene, liveryet osv.


ILFC/Norwegian
LN102 - ZA576 - CN35304 - LN-BKA
787-8 - RR Trent 1000
To be assembled in Everett
Monteres i byggning: 40-24
Start for motering: 1/14/2013

ILFC/Norwegian
LN112 - ZA577 - CN35305 - LN-BKB
787-8 - RR Trent 1000
To be assembled in Everett
Monteres i byggning: 40-24
Start for motering: 3/11/2013

06/12/2012

Kjekk side for de som følger med; http://nyc787.blogspot.no/
 
Last edited:
Re: LN-NGH - status

hva med statusen til B787, hvor lang har de komme med byggingen av flyet ?
 
Re: LN-NGH - status

Byggingen av de ulike delene er godt i gang, men final assembly i Seattle starter visstnok i midten av januar.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

med tanke på alt rotet rundt DY og utenlanscrew trur dere oppstarten blir utsatt? Kommer DY`s rykte til å tåle en slik smell?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Har jeg gått glipp av noe her eller har med dette jameson82 sendt søknad til alle avisene for en jobb på desken?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Har jeg gått glipp av noe her eller har med dette jameson82 sendt søknad til alle avisene for en jobb på desken?

Det var den mest leste saken på dn.no i går
Anne-Sissel Skånvik håper at Arbeidsdepartementet snart kommer til en konklusjon, for det begynner å haste for Norwegian. Det er ikke mange månedene igjen til langdistansesatsingen deres starter opp.

- Innen januar må vi få et svar, sier Skånvik til DN.no.
 
Back
Top