Status - G-gatene OSL

Er det planlagt eller blitt brukt noen «G-gater» på OSL i sommer?

Ja, enkelte dager vil B-gates blir til G-gates. Da stenges begge sider av korridoren mellom A og B/G for gjennomgang, også crew må ta buss og passere tollfiltret. En stund siden meldingen kom, så husker ikke nøyaktig … men hvis jeg ikke husker feil er det hovedsakelig lørdag morgen og ev. ved behov ellers i uken.

Ja, enkelte dager vil B-gates blir til G-gates. Da stenges begge sider av korridoren mellom A og B/G for gjennomgang, også crew må ta buss og passere tollfiltret. En stund siden meldingen kom, så husker ikke nøyaktig … men hvis jeg ikke husker feil er det hovedsakelig lørdag morgen og ev. ved behov ellers i uken.

Ja, ser nå de var i bruk som G gater i dag morges

Hadde G-gates nå på søndag. Var ikke fullt så irriterende som jeg hadde forestilt meg. Gikk relativt elegant med bussingen. Men håper det ikke blir behov for dette mer permanent på sikt

Hadde G-gates nå på søndag. Var ikke fullt så irriterende som jeg hadde forestilt meg. Gikk relativt elegant med bussingen. Men håper det ikke blir behov for dette mer permanent på sikt

Tja, er vel lite som tyder det bli like "midlertidig" hver sommer, som B-gatene i seg selv er ;)

Men håper det ikke blir behov for dette mer permanent på sikt

Finnes to løsninger på «problemet»: DY og SK må enten drite i 2x til Syden-greia si og fly mer spredt utover morgentimene som de gjorde før, eller så det bygges flere gater på OSL. Kan ikke se for meg at noen av delene vil skje de nærmeste 10 årene…

Man angrer vel nå på at man ikke gjorde toppetasjen (messienen) fra starten av (da OSL var ny) til å også kunne håndtere avganger. Altså like MUC T2 og OSL pir Nord.

Back