Status for flytrafikken i Europa (2022) - daglige oppdateringer og spørsmål

Re: Sommerstatus for flytrafikken i Europa (2022) - daglige oppdateringer og spørsmål

British Airways fortsetter å kutte litt og litt, for hver uke som går

https://aeroroutes.com/eng/220704-bajul22lon

July 2022 intra-Europe departure from London Gatwick
as of 19JUN22: 1228 flights, 208190 seats
as of 26JUN22: 1056 flights, 178771 seats (14% flight reductions compared to 19JUN22)
as of 03JUL22: 1042 flights, 162460 seats (15% flight reductions compared to 19JUN22)

July 2022 intra-Europe departure from London Heathrow
as of 19JUN22: 7155 flights, 1182121 seats
as of 26JUN22: 6675 flights, 1105650 seats (6.7% flight reductions compared to 19JUN22)
as of 03JUL22: 6370 flights, 1061711 seats (Nearly 11% flight reductions compared to 19JUN22)

Re: Sommerstatus for flytrafikken i Europa (2022) - daglige oppdateringer og spørsmål

Køen i sikkerhetskontrollen på AMS i dag.....nesten så man bør ha med stoler

https://twitter.com/arvinkgeorge/status/1543859049099313152

Det var vel strengt tatt i går (04.07) men det er sikkert ikke mye bedre i dag :rolleyes: Jeg hadde to morgenflyginger inn der i forrige uke og den ene av dem gikk overraskende bra mens den andre (på fredagen) endte med at 54 passasjerer, de fleste med bagasje, hadde forsvunnet mellom innsjekking og utgangen ved planlagt avgangstid... Halvannen time ble forsinkelsen slik at i det minste noen fikk komme med da det tok år og dag å finne bagasjen.

Strømbrudd på OSL i 20 minutter på utland i kveld. Skaper kanskje litt krøll

Re: Effekter av mannskapsmangel - overordnet status - Sommer 2022

Som om ikke køen i sikkerhetskontrollen var nok, nå har bagasjesystemet på AMS brudt sammen, så ser KLM melder de kun kan ta håndbagasje i dag på intra europeiske transfer flighter

Har noen reist via Frankfurt med kolli i det siste?

Kastrup og planlegging

Hei.

Jeg skal fly hjem fra Kastrup til Bergen neste fredag (5.08.22), og lurer på hvordan tilstandene har vært der nå i det siste med tanke på flyplasskaosene rundtomkring. Er det noe sted man kan følge med som kan gi en pekepinn på hvor god tid man burde ha på reisedagen?

Mvh Tor-Håkon

Re: Kastrup og planlegging

Jeg kom inn dit med Finnair på torsdag og reiste ut igjen med SAS på lørdag, og ingen av de dagene var det noe som helst problem, i hvert fall ikke når jeg reiste.

Ventetiden i sikkerhetskontrollen står på forsiden på cph.dk

Ventetiden i sikkerhetskontrollen står på forsiden på cph.dk

Og den stemmer ganske bra er mitt inntrykk, selv om den endrer seg fort

Gikk også greit da jeg dro gjennom der 3/7 på ettermiddagen

Har du reist med SAS, kan det være bagasjen din er her om du ikke var så heldig å få den. Nå på Søndag

Attachments

• Screenshot_20220725-114331_Facebook.jpg
    Screenshot_20220725-114331_Facebook.jpg
    188.7 KB · Views: 272

Ja! Og det frister ikke til gjentakelse. Var forsinket inn til FRA fra OSL, og endte opp med at bagasjen ikke ble med til BCN med vårt fly. Bagasjen kom med neste fly, men det hjalp visst ikke. Ble ikke levert til oss under oppholdet, men kom hjem på døra her nå tre uker etter at vi kom hjem...

Sommerstatus for flytrafikken i Europa (2022) - daglige oppdateringer og spørsmål

Nei, grunnet fullt fly ble passasjerer oppfordret til å sjekke inn håndbagasje, da jeg hadde videreforbindelse var det uaktuelt p.g.a. alt kaos.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Reiste til FRA for en uke siden og det tok laang tid å få baggasje, rundt 1t vil jeg si. Alt av baggasje gikk tregt sto det på alle skjermer.

Og høvdingen på Heathrow er i slaget ...

Heathrow boss blames passengers with too much makeup for massive delays

Passengers taking too many liquids on holiday, airlines not hiring enough staff and travellers pretending to be disabled are to blamed for the chaos plaguing Heathrow, the airport’s chief executive claimed on Tuesday.

Heathrow boss John Holland-Kaye, speaking on Tuesday morning, partly blamed the hold ups on passengers "travelling with more than they normally would" and people not "checking in all of their makeup" before going through security.

https://uk.news.yahoo.com/heathrow-...OKtQAxQWYumKorlXvFQOPmkY6p6fcZbVvnjvrnuvVaWQP

Linken er dau, men høvdingen i Frankfurt legger skylden på svarte kofferter. Disse lufthavnsjefene, disse lufthavnsjefene .. :p

https://www.airlive.net/the-travel-...lack-suitcases-head-of-frankfurt-airport-says

..og i neste avsnitt forklares jo problemet svart på hvitt:

« Frankfurt Airport slashed 4,000 jobs during the pandemic and is struggling to cope with a surge in air passenger demand as restrictions ease. It has only managed to rehire 1,000 new ground service staff so far, Reuters reported on July 6.»

Back