StarLux - Nytt Taiwanesisk selskap

Re: StarLux - nytt Taiwanesisk selskap

Fint fargeskjema

DiNs9tCXkAE3W5p
 
Re: StarLux - nytt Taiwanesisk selskap

Første flight er planlagt i slutten av Januar 2020 og Da Nang, Macao og Penang er annonsert som de første destinasjonene, alle fra Taipei
 
Re: StarLux - nytt Taiwanesisk selskap

Første flight er planlagt i slutten av Januar 2020 og Da Nang, Macao og Penang er annonsert som de første destinasjonene, alle fra Taipei

Det er overraskende at de satser på typisk feriedestinasjoner. Jeg trodde de gikk for å bli et tradisjonelt fullserviceselskap.
 
Re: StarLux - nytt Taiwanesisk selskap

Koder og callsign for selskapet

IATA = JX
ICAO = SJX
Callsign = Starwalker
 
StarLux har nå fintunet A350 ordren sin fra 12 A350-1000 og 5 A350-900, til 8 A350-1000 og 9 A350-900
 
Starlux planlegger lease flere maskiner, selv om levering av første A350 skyves på til Q1 2022. Ytterligere 1 A350-900 (totalt 10) er planlagt inn i flåten og 3 til A321neo. I tillegg skal de nå lease 8 A330-900, med levering av første mot slutten av 2021

https://twitter.com/FATIIIAviation/status/1304042801240272897

According to Taiwan's Apple Daily, Taiwan's newest up-scale airline Starlux adds 8 A330-900s, 1 A350-900 and 3 A321neos to its leasing order. The 1st A330neo delivery will be in 4Q21 while the 1st A350 delivery push back to 1Q22. All 39 planes will be delivered by 2024.
 
Starlux fortsetter faktisk ekspansjonen på tross av korona. Deres 4. A321neo ble nylig levert, og nå starter de opp ruter til BKK, KIX og NRT

https://www.routesonline.com/news/3...ines-schedules-network-expansion-in-dec-2020/

Starlux Airlines on Sunday (25OCT20) announced network expansion, as the airline plans service to Thailand and Japan. The airline plans to open reservation for flights to Bangkok and Osaka from 02NOV20, followed by Tokyo by mid-November. Planned operational schedule, subject to Government Approval, as follows.
 
Er det behov for en til flyselskap i Taiwan?
Fra før har de EvaAir og China Airlines. FAT også..
 
Er det behov for en til flyselskap i Taiwan?
Fra før har de EvaAir og China Airlines. FAT også..

FAT gikk konkurs for 2 år siden

Behov eller ikke, i en fri økonomi er det jo fritt frem å starte nye virksomheter
 
Back
Top