• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Star-selskaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet)

Eirik

Livsnyter
Medlem
Planlegger Miami og New York i Desember, ser at det er ledig i biz bla. på SK´s direkte 333 fra Oslo, SQ 747, CO 777 og 757.
Det slår meg at det kun er Sas jeg har flydd i business-class av Star-selskapene som flyr over dammen (i tillegg til LH First).
Er det noen som har sterke anbefalinger når det gjelder de aktuelle selskapers biz-opplevelse/flytyper over Atlanteren og internt i USA ?
Skulle det dukke opp seter i First er dette og en option.
Edit: Har visst flydd UA 777 i biz og, uten at det gjorde noe spesielt minneverdig inntrykk, men begynner å bli en del år siden :)
 
Last edited:
Re: Star-selkaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet)

CO 757 er meget bra. Det er vel nye seter i alle maskinene nå, og i tillegg får man iskrem til dessert. Den er verdt turen alene.
Du må tolle bagasjen på EWR, noe som selvølgelig er en ulempe - men du slipper å gjøre det i Miami - som fort kan være enda verre.

tr06.jpg


Litt mer her:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=73913

og her:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68133
 
Re: Star-selkaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet)

Om Swiss er aktuelt så bør du vurdere dem. De har ordentlige lieflat seter i biz. Hos Swiss åpner det seg ofte kort tid før avreise om dette er snakk om en bonusreise.
 
Re: Star-selkaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet)

Om Swiss er aktuelt så bør du vurdere dem. De har ordentlige lieflat seter i biz. Hos Swiss åpner det seg ofte kort tid før avreise om dette er snakk om en bonusreise.

Yepp, vurderer å svi av US miles :)

På hjemturen er det for øyeblikket ledig i Biz på Singapore B747, Continental B777 og Lufthansa A343 og A346.
 
Last edited:
Re: Star-selkaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet)

Yepp, vurderer å svi av US miles :)

På hjemturen er det for øyeblikket ledig i Biz på Singapore B747, Continental B777 og Lufthansa A343 og A346.

Vel Lufthansa business bør du stryke av lista di. Tror alt det andre er bedre enn Lufthansa på business.
 
United Airlines har ogsaa fully flat i alle maskinene bortsett fra en del 777. Pass paa at du faar en av to seterne dersom du faar 747 eller 777
 
Back
Top