Star Alliance Upgrade Certificate

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
I våres ble det annonsert at til høsten skulle det bli mulig å kjøpe seg upgrade med poeng også på andre selskaper innenfor Stjernealliansen.

Men det har da vært merkelig stille rundt det siden da. Er det noen som vet noe mer om dette? Hvor lenge må vi egentlig vente på denne muligheten?

BF

Den finnes allerede... SAS har ikke kommet på banen ennå - men Lufthansa, Thai Air Canada er vel klare - mulig at flere andre også er klare.

SAS her jo ved flere lejligheder i foråret/begyndelsen af sommeren annonceret at de ville ændre både på Eurobonus konceptet og servicniveauet på flyene i Europa. Dette skulle der komme mere om i løbet af efteråret (høsten). Så venter at hører mere om begge dele snart.

Eurobonus er jo så småt begyndt med ændringerne igennem nyt design. Men ændringer i selve programmet skal også komme, her kommer SAS nok på vognen med LH, TG osv omkring Star Alliance upgrade certificate.

Omkring nye serviceniveauer på Europa flyvningerne taler vi ikke så meget antallet af klasser ombord (som jeg har forstået det), men mere hvad man skal have inkluderet på de enkelte klasser. Mit gæt er at SAS indfører lidt mere på alm. turist fx gratis Kaffe/Te/Vand/Juice men fortsætter at tage betalt for mad, samt Vin/Øl/Spiritus. Maden på turist flex forbedres og på Business fordedres også maden og mængden udvides.

Originally posted by EB

Den finnes allerede... SAS har ikke kommet på banen ennå - men Lufthansa, Thai Air Canada er vel klare - mulig at flere andre også er klare.

Det vet jo jeg også. Nå tenkte jeg spesifikt for oss som har Eurobonus (som vel de fleste her inne er medlem av).

Kunne godt tenke meg å bruke SK poeng for å få en upgrade på SQ eller TG.

BF;)

Originally posted by TheDane
Maden på turist flex forbedres og på Business fordedres også maden og mængden udvides.

Det siste håper jeg virkelig. Reiste SAS på CPH-ZRH og AMS-OSL i sommer forran, og det var så traurig at jeg valgte å sove begge veier.

-A

SAS somler med dette, både upgrade certificate og andre endringer i Eurobonus, synes jeg, men man får håpe at det er store endringer på gang som det tar tid å ordne, slik at det som kommer ut av prosessen blir bra.

This enhancement is now available to members of Asian Airlines, All Nippon Airways, Austrian, LOT Polish Airlines, Lufthansa, United, TAP Portugal och THAI and Singapore Airlines frequent flyer programs. All other Star Alliance carriers including Scandinavian Airlines will begin to offer this product later during summer 2007.

Dette ifölge EuroBonus news (internettsidene)

Riktig, dette kommer sommeren 2007 sammen med confirmed upgrades fos EB medlemmer på SK flights slik at du kan slappe av i loungen istedet for albue race med heksene i gaten i CPH..

Problemet med *A Upgrade certs er at prisene er helt vanvittige! Lufthansa tar 50.000 poeng EN VEI for en upgrade til C. En award travel i C hos LH koster kun fra 80.000 miles t/r.....
UA tar 20.000 miles, men du kan kun oppgradere fullpris økonomi, dvs Y eller B klasse, billetter som koster mer en discounted business (Z)

*A upgrade certs er en fiasko IMO. Håper SAS finner på noe lurere, men jeg tviler på det. Jeg forventer dessverre noe a la LH

Originally posted by ph-ndr

Maden på turist flex forbedres og på Business fordedres også maden og mængden udvides.

Det siste håper jeg virkelig. Reiste SAS på CPH-ZRH og AMS-OSL i sommer forran, og det var så traurig at jeg valgte å sove begge veier.

-A
Jeg fløy OSL-MUC med LH sin C klasse, og jeg vil påstå at SK overgår LH sin med høye kneløft:smile2

Originally posted by FBU

Originally posted by ph-ndr

-A
Jeg fløy OSL-MUC med LH sin C klasse, og jeg vil påstå at SK overgår LH sin med høye kneløft:smile2

På grunn av det lille plastboret som står i B/E setene?? :p

Forskjellen mellom LH og SK C er ekstremt liten

Back