Stansted: BAA/"Plane Stupid" saksøkes av FR

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Stansted: BAA/"Plane Stupid" saksøkes av FR

Husker du dette?

http://www.na24.no/article2496717.ece

Rundt 50 medlemmer av miljøverngruppen «Plane Stupid» klippet den 8. desember seg gjennom et gjerde på den engelske flyplassen Stansted, for så å lenke seg fast

Iflg artikkelen er de fleste av aksjonistene er dømt til mellom 50 og 90 timer samfunnstjeneste, men det er ikke nok for Ryanair.

Ryanairs advokater har meldt om et kompensasjonskrav på 2,2 millioner pund, vel 23 millioner kroner etter dagens kurs, som en følge av at de totalt måtte innstille 57 avganger. På toppen av dette krever flyselskapet 500.000 euro i skadeerstatning for tapt anseelse.

Dette kravet er foreløpig rettet mot flyplassoperatøren BAA.

http://www.na24.no/article2496717.ece

Er usikker hva jeg vil mene om aksjonistene, men at det kommer et søksmål fra FR overrasket meg ikke.

Re: Stansted: BAA/"Plane Stupid" saksøkes av FR

Jeg stod på OSL klar til å ta imot PAX da dette skjedde. Så da var det bare å vente litt :) hehe

Men at FR gjør dette er vel ikke noen bombe...

Ryanair skulle rikta sin claim till demonstranterna och tvinga dem till att lyssa på Ryanair sången i 50-90 timmar ;)

Ryanair skulle rikta sin claim till demonstranterna och tvinga dem till att lyssa på Ryanair sången i 50-90 timmar ;)
He he, kanskj det. Men uansett synes det er helt greit at de saksøker BAA det er de som har ansvaret for sikkerhet og at FR får sendt fly i lufta fra Stanstead. De har ikke gjort jobben sin og det har gått utover FR.

Skulle ønske at norske selskaper var litt flinkere til å plage Avinor når det er trøbbel på norske flyplasser.

Skulle ønske at norske selskaper var litt flinkere til å plage Avinor når det er trøbbel på norske flyplasser.

Og det medfører at regninga går til ... ?

K

Back