St. Petersburg - transport fra flyplass

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Skal slepe moderen og fungerende til St. Petersburg til helgen. T-bane er de ikke fan av. Hotellet tar 800 NOK for pick up (riktignok i Porscher), men det synes jeg er både stivt og unødvendig. Noen som vet om det er ryddig med airport taxi der? I Moskva er det jo ikke løsningen.

"transfer: airport-hotel: 1200 RUR (regular car)" Det gjelder bare å velge riktig hotell, men det er vel for sent å endre det nå.

Syns Wikitravel er et fint utgangspunkt for slikt:

Taxis at Terminals 1 and 2 have now joined a structured pricing scheme based on geographic zones, and taxis can be ordered from the service booth in the arrivals hall (Terminal 1 - before baggage claim; Terminal 2 - by the exit door to the street). The fixed price for a taxi to the central district (Nevsky Prospekt/Hermitage area) is 900 RUB plus luggage surcharges. The trip by taxi will take around 30 minutes without traffic, but can take over two hours during the day. Those who speak Russian and have a cell phone can order a taxi by phone for a lower price than the taxis at the airport. Companies such as 068 or 6000000 (which are also their respective phone numbers) charge about 500-550 rubles for a trip to the city center/Hermitage area. The operator will take the order, then call you back to tell you the license plate number and color/model of the taxi that will meet you. They will also tell you the fare in advance, so there is no need to haggle. If calling from the airport arrival hall, it will take about 15-20 minutes for the taxi to arrive.

Dessverre ingen linker her, men bør være lett å søke opp mer informasjon om det som nevnes. Det som står om taxi nevnes også på flyplassens offisielle nettside: http://www.pulkovoairport.ru/eng/transportation/taxi/

To book a taxi in advance please call +7 812 900 00 00

To book a taxi upon arrival at the airport please address only the official counter «Taxi Pulkovo» located in the arrival areas of both terminals. This is the only way to have a safe trip at a reasonable price. Employee at the counter will inform you about the exact fixed price of the trip, will invite a taxi out of the list of official carriers and will provide you with an invoice that has to be paid to the taxi driver at the end of the trip. Car class can be chosen upon your request.

Please be notified that the airport does not take responsibility for the services provided by individual taxi drivers offering their services to passengers inside the terminals and outside the airport area.

Der kan du kanskje leie en politibil med blålys for en fair pris... Det hadde vi i 1995 på seminarutflukt...c:colgate: da hadde politiet BMW foran oss. Du verden hvor fort det gikk , nå har de sikkert kanskje Porsche... God tur uansett, håper elefanten fikk visa..;)

Sånn med blålys er vel rundt 4-500 RUR. Ihvertfall i Moskva. Men tviler på at mor er klar for det.

Visum til elefanten gikk fint.

Attachments

• IMG_1164.jpg
    IMG_1164.jpg
    32.7 KB · Views: 340
  • IMG_1163.jpg
    IMG_1163.jpg
    45.3 KB · Views: 338
Last edited:
Har ingen negative erfaringer med taxi fra Pulkovo, enten du gjør sånn som wikitravel foreslår eller du forhandler pris med sjåførene der og da. Vær imidlertid obs på at St P har notorisk kø og trafikkkork omtrent hele dagen. Det gjør at en del kreative sjåfører gjerne tar noen snarveier gjennom industristrøk og andre lite tillitsvekkende steder. Jeg satt med hjerte i halsen første gang jeg opplevde det og tenkte at nå bærer det rett inn i et bakhold og røverhulen. Selvsagt gjorde det ikke det.

Metroen er egentlig å foretrekke, med mindre dere drar på stor bagsje.

NOe jeg leste på et annet forum:

Tja, mens vi er inne på dette med drosje istedefor politi - jeg har faktisk kjørt piratdrosjepoliti. Politiet i Russland stiller helt villig opp som piratdrosje hvis du blar opp. De er faktisk så serviceinnstilte at du får prøve politibilen selv hvis du betaler (og maser) nok.

Og om jeg var elefanten, ville jeg undersøkt det personnummeret. Hadde det tilhørt et menneske, hadde det vært en jente (tredje siste siffer angir kjønn, og partall = jente)

NOe jeg leste på et annet forum:

Og om jeg var elefanten, ville jeg undersøkt det personnummeret. Hadde det tilhørt et menneske, hadde det vært en jente (tredje siste siffer angir kjønn, og partall = jente)

Sikkert bare noen som ble forvirra av plasseringen av snabelen når passet ble utstedt :p

Kan du gi litt tilbakemelding om hvordan det gikk?? Skal til St.Petersburg selv i september!

Det kan jeg... På en måte. Det hadde seg slik at opphavet aldri hadde kjørt Porsche, og at opphavet svært gjerne ville kjøre Porsche. Så da ble det å booke en Panamera fra hotellet. Det var sånn sett knallsuksess.

I følge menneskene på hotellet kostet taxi ca 500,- NOK slik at deres eget tilbud ikke var så dyrt. Men tviler muligens litt på at det stemmer helt.

Tips for St. Petersburg er å ikke hoppe på den såkalte Hop on Hop off bussen. Det er fullstendig rip-off og du spasserer ruta betydelig raskere enn bussen kjører. Utover det er det en brillefin by.

Back