• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sriwijaya 737 av banen i Indonesia

Someone

Moderator
Medlem
Nå tror jeg det er flere måneder siden sist, så da var det på tide at en fly i Indonesia havnet utenfor rullebanen. Skal visstnok ha gått bra med alle passasjerene denne gangen, men Indonesisk luftfart fortsetter å "pynte" på sin ikke akkurat imponerende statistikk

https://www.flightglobal.com/news/a...-300-in-runway-excursion-at-manokwari-437739/
A Boeing 737-300 aircraft operated by Indonesian carrier Sriwijaya Air has suffered a runway excursion in West Papua province.

getasset.aspx
 
Riktignok mye flyging i mye drittvær der borte, men indoneserne ser ut til å ha mye større forkjærlighet for å dra av banen enn alle andre. Kulturproblem i cockpit og selskap?
 
Fløy ut derifra som pax i Februar på samme maskin :rolleyes:
Banen der er på ca 2000m men det er ingen instrument approach, sett bort fra kanskje en "hjemme lagd" GPS approach de bruker for og sirkle inn på bane 35?
Antar de kom inn hot and high, og lander halvveis inn på våt bane. Det sitter fortsatt langt inne og utføre en Go Around.
Været var vell heller ikke det beste..

Standaren på mange rullebaner i Indonesia med spesielt dårlig drenering fører til veldig dårlig braking action, også var det og lande innenfor touchdown zone når cpt flyr Vref +20.
 
Back
Top