Spotyak!!

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
...etter aa ha forsoekt aa finne bedre spotteplasser ved naerflyplassen min (hvor Ryanair aldri vil komme- for vaatt!!)...og ha moett stengte porter, utsikt blokkert av store plastbadekar (50+ ft)...gikk jeg til verks etter LN-MOW metoden (mannen bak spotte jeepen!)....en Spotyak:

Attachments

• spotyak.jpg
    spotyak.jpg
    200.5 KB · Views: 42
Spotyaken er ennaa paa test stadiet, saa jeg benyttet min Sony DSC-P52 i denne omgang:

Attachments

• arr1.jpg
    arr1.jpg
    168.5 KB · Views: 36
  • arr3.jpg
    arr3.jpg
    189.9 KB · Views: 38
  • arr4.jpg
    arr4.jpg
    135.9 KB · Views: 37
  • arr5.jpg
    arr5.jpg
    156.4 KB · Views: 36
  • arr6.jpg
    arr6.jpg
    199.3 KB · Views: 4
  • arr8.jpg
    arr8.jpg
    151 KB · Views: 3
  • arr9.jpg
    arr9.jpg
    196.5 KB · Views: 8
  • arr10.jpg
    arr10.jpg
    199.8 KB · Views: 6
Originally posted by dc-8-63

...etter aa ha forsoekt aa finne bedre spotteplasser ved naerflyplassen min (hvor Ryanair aldri vil komme- for vaatt!!)...og ha moett stengte porter, utsikt blokkert av store plastbadekar (50+ ft)...gikk jeg til verks etter LN-MOW metoden (mannen bak spotte jeepen!)....en Spotyak:

Herlig ! :exclamati

Flotte bilder og fin Spotterkajakk.... hehe !

Flotte greier! Joda, man liker fly på vann, men bildene 5 til 8 er nesten hærverk, etter mine begreper. Slike fly skal ha rund nese, det hjelper ikke å snakke om kostnader, effektivitet o.l. Men, det er meg da....^_^

Jeg er 100% enig, det skal vaere stjerne motor....dessverre er det ingen Ottere hos Kenmore som ikke er konvertert....mens heldigvis ser det ut som vi faktisk har faatt 2-3 orginale Bevere med stjernemotorer i tillegg i aar....og kun en Turbo Bever i tillegg

Tøft!!Jeg digger fly på vann og jeg er enig med -SSL i at det bør være runde motorer i slike fly.Men det var en artig sak den der spotyak'en og det var fine bilder!:smile2

Jepp! Helt enig, og misforstå meg ikke: kom mer enn gjerne med flere bilder, dc-8-63!:)

...mere kommer, dette var bare en liten test runde...for aa finne ut hvor jeg skal paddle...og det tar under 1 minutt fra kontoret mitt til brygga.....:D

YES!!!! Mer av dette!! Er det mulig å leie spotyak'er for eventuelt besøkende? Hva gjør du for å trygge kamera ute på vannet? Eller er du så trygg på vannet at du ikke velter??

...ja dette er en leie "Spotyak"...12 USD i timen i utgangspunktet, billigere ved lengre leie....det var jo som nevnt et forsoek, og jeg synes det var svaert stoedig, selv i boelger etter landing. Neste test blir med Nikon D70, men med et objektiv....det finnes ogsaa stoedigere varianter en Necky.....

Til denslags bruk kan man kjøpe en sånn plastpose med linse til kamera. Spørs om det går til et 500mm fastobjektiv men mye kan passe.
Fine bilder

K

Back