• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spotting i Billund

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
Sommer er også familieferie, og når man bor nær avgangshavnen til SuperSpeed1 er det jo enkelt å ta seg en Danmarkstur. Og som kjent er det jo Dejlig at være norsk i Danmark!

Morsomt nok ble det bruk for kameraet også da turen gikk til Billund, så her kommer noen bilder derfra:

Fant en god plassering som gav meg et supert bilde av både rullebane og terminal:
Picture014.jpg

Her er et nærbilde av den Shorts 360 maskinen som man kunne se i forgrunnen på forrige bilde:
Picture015.jpg

Selv om det var mitt på sommeren, insisterte flyplassen på å foreta de-iceing:
Picture017.jpg

Her er et bilde fra baksiden av terminalen. Som dere ser har de togforbindelse der, og det må være et kjempestort tog!!
Picture012.jpg

Så noen flere bilder fra rulle- og taxe bane:
Picture018.jpg

Picture021.jpg

Sandelig var det ikke en Concorde innom også:
Picture023.jpg

Til slutt kom kjerringa og hylte om at hun hadde sett Singapore Airlines der. Men som jeg sa: SQ traffikkerer ikke BLL. Men jaggu var ikke en hval på besøk:
Picture006.jpg

Så da vi endelig om oss videre inn i Legoland, kom det et par fly over hodene våre som jeg klarte å fange:

Først KLM med en gris:
Picture178.jpg

Deretter Sun Air i KLM farger:
Picture180.jpg

Det kom også noen fly fra det irske selskapet jeg ikke liker noe særlig. Husker ikke navnet på dem i farten. Er det ikke Ringnes Air da?:colgate:

Fortsatt god sommer!!

BF:cool2

Artig serie ^^ Ikke hver dag man får se Concorde OG Singapore A380 på Billund vil jeg tro! Flott dokmentert altså :D

KLM, BF er du alvorlig nå? Pass deg nå, det brune du drikker er tydeligvis ikke cola:drunk: :DEN Flotte bilder fra en "flyplass" vi sjelden ser her.

KLM, BF er du alvorlig nå? Pass deg nå, det brune du drikker er tydeligvis ikke cola:drunk: :DEN Flotte bilder fra en "flyplass" vi sjelden ser her.

Ja, i BA farger skulle det selvfølgelig stå!
Og det jeg drikker er mer sort enn brunt!;) Men det kommer i en grønn flaske!

Da jeg var der i '07 var den meget god, men en smule trang - toget var mye mer romslig :P synes det var litt dårlig med liftoffs, men var vel i et litt lite aktivt år :D Morsomme og gode bilder!

Hehe fett!

Husker selv at jeg så flyplassen i München godt gjengitt i LEGO Land. Er den erstattet med Billund?

Jeg har lenge lurt på om disse byggene blir produsert i en størrelse, eller om det virkelig er små klosser som settes sammen? I såfall er det en kraftig jobb!

Jeg har lenge lurt på om disse byggene blir produsert i en størrelse, eller om det virkelig er små klosser som settes sammen? I såfall er det en kraftig jobb!

Det er ikke hel støpt ned. Her er det kloss for kloss!

Husker noen lego Braathens maskinen som stod ved trappen i Braathens terminalen på FBU? Noen som vet hvor den er nå!

Den var lekker!

Back