Spottetur ENVA 30/5

gilberg

Rocketeer
Hei!

Været var ikke på min side idag på Værnes, men det ble jo ikke så halvgærnt likevel. Sterkere tilbake neste gang :)

Først en Cessna 172, Værnes`s kjære LN-HOF:
2536810727_ae65829687_o.jpg

Så vår neste favoritt, Widerøe sin Dash 8-100:
2536810873_c3b594f17f_o.jpg

Så til klassikeren, Boeing 737 representert her ved LN-KKP fra Norwegian:
2537629234_4f7423368b_o.jpg

Og nå til det STORE trekkplasteret denne fredags ettermiddag, A330-300:
2537629450_5d982c4516_o.jpg

2537629642_e2e53b4e92_o.jpg

Trangt ved den innerste Gate`n. Shutdown og push inn til Gate:
2536811795_32c86546c2_o.jpg

I min iver under fotografering og slikt hadde jeg tatt bilde med feil ISO, og været var grått. Dessuten er det håndholdt 400 mm, og det vises dessverre :)

Og ja, nå jeg ser kornet som har lagt seg der... hehe

Last edited:
Ja, det lurer jeg også på! vi var en liten gjeng som stod på haugen. Fine og anderledes vinkler på bildene dine! 400mm, hvilket objektiv?

Massivt å se en så stor maskin på værnes. Bilder kommer!

Ja, jeg fikk komme ut på taket på tårnet :) Fin utsikt derfra ja. Så forresten dere som var på steinhaugen også. Dere kom jo ganske nære action`n når den taxet forbi :) Det var tøft, skal nok tilbake neste fredag også. Mulig det blir steinhaugen da.

Høy Iso midt på dagen vil ofte gi overeksponerte bilder. Det syns ikke her! Litt justering i Levels hadde gjort seg. Bildene ser skarpe og fine ut. Et godt utgangspunkt for redigering!

SE-DYD: Jeg justerte lukkerhastighet og blender, men tenkte ikke på å sjekke ISO. Det er lett å komme borti på kameratet. Og når det er høy ISO har kameraet mitt en tendestil å bil veldig kornete, spesielt på skygger. Det er et Nikon D50 nemlig ;).

Paaljt: Objektivet er Sigma 400 mm. uten zoom.

... Og når det er høy ISO har kameraet mitt en tendes til å bil veldig kornete, spesielt på skygger.

Ja - det er helt vanlig på de fleste kameraer- dog ikke like fremtredende på Nikon 3D som er markedsleder på høy ISO for tiden! Det er klart at jo billigere kamera, jo tidligere starter kornene. Dog synes jeg det ikke var fremtredende på disse bildene, men de er vel forminsket en del og det vil jo skjule støyen til en viss grad!

Det med å glemme å stille tilbake kamera etter ekstreminstillinger er lett, og det er en utfordring de fleste sliter med vil jeg tro!

Back