Spottertur 23 okt CPH eller ARN

Hadde valgt AMS. Gjorde det samme med en annen forumist i mars. Fløy med SK ned en morgen, tilbragte dagen på spotterterrassen, reiste så inn til byen hvor god mat og drikke ble prøvd ut. Dagen etter var det besøk på Heineken-bryggeriet + rusling i gater etc. På kvelden tok NAX oss hjem igjen - et liknende opplegg anbefales på det sterkeste.

AMS anbefales også..:)

Gjorde det samme i fjor med 4 stk fra forumet her, skikkelig sosialt, da fløy vi ned en fredag og opp igjen på søndag med NAX, fungerte råbra, å fikk flere dager på terassen og fikk mange flotte bilder fra AMS..:)

AMS tur er ikke å forakte, en dag på spotterterrassen gir herlige bilder av MD 11 - mange store fly som du ikke ser på norske flyplasser.

CPH sin Flyvegrill, er en grei plass å stå - det tikker inn mye fly løpet av en dag der også, men AMS er vel mitt valg nr. 1

md11klmx.jpg

Det som er veldig kult på AMS etter min mening er både flytype(r) og selskaper man ikke ser så mange andre steder.
MD-11, Surinam air, masse diverse cargo, osv.

Er med om vi velger en AMS-tur med litt god tid på oss. Penger kan jobbes inn med overtid og tidlige/sene lørdager ;)

tenker evt en sen avgang på fredag kveld, evt en morgenflygning på lørdagen, være på AMS hele dagen og kose oss med sværinger. På søndagen en ettermiddagstur (rundt 15-16-tiden) hjem med fly (etter å ha spasert litt rundt i byen og fått oss god lunj... Er jo fin aldersgrense der, så blikke no problem sånn sett :P )

Last edited:
Det er vel egentlig mye større utvalg av eksotiske fly på FRA enn på AMS?
Der kan man jo også spotte rett fra LH loungene!!

BF:cool2

Det er vel egentlig mye større utvalg av eksotiske fly på FRA enn på AMS?
Der kan man jo også spotte rett fra LH loungene!!

BF:cool2
Er ganske enig med deg i dette, men skal man inn i loungen til LH så må man enten ha C-billett eller minimum FTL-status (*-sølv) for å komme inn. EB-sølv mener jeg at ikke går. Men jeg vet ikke hva disse guttene har.

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=51938
+ bilder: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=53122

Her er resultatet fra en spottetur til FRA

En slik tur hadde er kanskje ikke så dum ide. Men som alternativ til CPH eller ARN kan dere alltids ta en tur til LHR. Søkte på www.finn.no/reise med avgang om morgen og retur på kvelden. Den 23 oktober selvsagt. Prisen kom på 1 240 ,- med BA.

Eller med samme dato med SAS til Frankfurt, med avgang om morgen og retur på kvelden til 1 400 ,- ?

Mange muligheter her...

Man kan gjerne flyge Ryanair til Stansted..;)
Koster 300 t/r da man ikke har med seg bagasje, så går det en buss til LHR fra STN som man kan ta..:)

Er forresten en flyweekend i Lelylstad, utenfor AMS 5 til 7 november, å her vet jeg at det er mange som skal nedover i fra flightsim miljøet og sånt, deriblant meg..:)
Så det er også noe å vurdere?

Mange gode muligheter her. Skal nedover til MUC og FRA om et par uker så jeg får sjekke hvordan forholdene er da ;)

En mulighet kunne jo være Manchester, dette skulle være en av de mest spotter friendly flyplasser du kan komme på, med dedikerte spotter plasser runt flyplassen, samtidig er den en av de mest trafikerte flyplasser i UK og Europa, så her skulle være mulighet for at få fyllt noen minnebrikker :)

Manchester Airport, UK
A dedicated Aviation Viewing Park keeps spotters happy!

over er en uttalelse fra noen hardcore spotter på nettet :)

har ikke sjekket prisen, men sikkert ikke dyrere enn så mange andre destinasjoner :)

Toby / Torben

Er ganske enig med deg i dette, men skal man inn i loungen til LH så må man enten ha C-billett eller minimum FTL-status (*-sølv) for å komme inn. EB-sølv mener jeg at ikke går. Men jeg vet ikke hva disse guttene har.

Men de har jo en fin terasse på FRA også, rett utenfor McDonalds. Den åpner kl. 10. De hr dessuten rundturer i buss på flyplassen, som starter kl. 13 og holder på utover. FRA kan man jo få til 795 eller noe med LH. Sjekk ut multi seg. journey på LHs sider og prøv å legge inn med en mellomlanding på vei hjem eller noe, kanskje du får samme pris. Jeg fikk følgende for 1100 (bestilte under kampanjetiden): OSL-DUS-VIE, PRG-MUC-OSL.

Er enig i at AMS og FRA er gode spotteralternativer. Men besøksparken på MUC er også verdt et besøk.

Men de har jo en fin terasse på FRA også, rett utenfor McDonalds. Den åpner kl. 10. De hr dessuten rundturer i buss på flyplassen, som starter kl. 13 og holder på utover. FRA kan man jo få til 795 eller noe med LH. Sjekk ut multi seg. journey på LHs sider og prøv å legge inn med en mellomlanding på vei hjem eller noe, kanskje du får samme pris. Jeg fikk følgende for 1100 (bestilte under kampanjetiden): OSL-DUS-VIE, PRG-MUC-OSL.

Er enig i at AMS og FRA er gode spotteralternativer. Men besøksparken på MUC er også verdt et besøk.
Jo, helt klart, men svaret mitt var ut ifra BF's post ;)

Og hvis du ser igjennom TRen og bildepostene jeg linket til så ser du at vi var både på terrassen og på innsiden ;)
I tillegg til en spotterplattform ved RWY18 ;)

I helgene så mener jeg at bussen starter tidligere pga da er den mer populær, og flere folk som tar den.

Uansett hvor disse guttene ender opp, så tror jeg nok at de kommer til å ha det gøy ;)

Og vi forventer bilder :old

Ser Austrian har tilbud til Wien fra Oslo t/r til 677 ,- det må da vel være noe? Med avgang fra OSL tildlig og sen retur fra VIE?

Back