• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

spotterforhold på OSL

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
spotterforhold på OSL

noen som har vært oppe på OSL i det siste??
Hvordan er fremkommeligheten? I fjor vinter hadde de kjørt opp skiløyper ut til dragracingbanen, kanskje man skulle spene på seg skiene og skispotte litt....

Replying to Topic 'spotterforhold på OSL'

Vollen har jeg ikke vært på, men tviler vel på at den er brøyta!

Renseanlegget ved 01R er brøyta nesten helt ned til threshold, men du må nok på med skiene der også for det er bråstopp.

Jeg var på spotterplassen på 01R for en uke siden (den som ligger på venstre side, ved sas tek.) - ta på deg skiene hvis du skal opp på småvollene, ikke gå i 70cm snø, som jeg gjorde!

Ta en vurdering med egne øyer. Dit, og ikke lenger for min del. Ellers hadde jeg blitt bløt og kald, og det orket jeg rett og slett ikke :D

Bilde1

Bilde2

I joggesko og ola-bukse, GFL?? Trodde du hadde drevet med "polarspotting" før!!!
man må da være kledd for forholdene. Får mer og mer lyst på en snartur i morgen - mye heavy metal på OSL på lørdager: Korean 744F, Aeroflot DC-10F og LH MD11F....:nor

Jeg kjørte rundt på OSL senest sist søndag og status er følgende.

Vollen 01L/19R: Du kommer fint inn til selve vollen der er det brøyta. Men fra høyresvingen i enden av grusveien og opp på vollen er det ca en meter med snø og totalt ufremkommelig.

Bak Flymuseet 01L. Mulig å ta seg fram med truger TROR jeg. Men det er en ganske solid snøhaug der.

01R ved sentralvarmeanlegget. Totalt ufremkomelig pga massive snøfjell.

19L innkjøring fra Trandum.Ubrøytet og totalt ufremkommelig

Det er brøytet på ringveien runt gardermoen forbi flystasjoen og trandumskogen,men det e stortsett det.

Hvordan er det med cargo-området nå? Har dem sperret av hele greia eller er det forsatt mulig og komme helt bort til frakterne..

Hei

Mulig det har vært oplyst om dette tidligere men når er ca landing/ avgang på lørdagsfrakterene (Korean 744F, Aeroflot DC-10F og LH MD11F) ?

Annet spørsmål , husker ikke nøyaktig hvilken ukedag det var (fredag ettermiddag i forige uke ?), da så jeg et rødt fly med hvite motorer og hvit hale. Størelsen var omtrent som 737 eller 320 el.l.
Vet noen hva dette kunne være ?

Takker for svar

Hilsen
Erik

Originally posted by CK

I joggesko og ola-bukse, GFL?? Trodde du hadde drevet med "polarspotting" før!!!
man må da være kledd for forholdene. Får mer og mer lyst på en snartur i morgen - mye heavy metal på OSL på lørdager: Korean 744F, Aeroflot DC-10F og LH MD11F....:nor

hehe, jeg var jo kledd for å være inn i ex-bu hangaren og fly sim utpå kvelden. Men jeg skulle nok ha kledd meg bedre for å være ute, merket jeg ;)

ankomster fraktere D6

10:00 ORD KE233 74F
11:05 HHN SU9908 D1F
13:10 FRA LH8386 M1F

avgang
13:00 ICN KE520 74F
14:10 OVB SU9908 D1F
14:40 ALA LH8386 M1F

Takk for svar.
Glemte å nevne at det røde flyet med hvit hale og motorer var på vei til OSL.

Erik

Og KE har også begynt å befly GEN på Onsdager også, dvs at de nå flyr derfra 3 ganger pr uke. Denne kommer inn fra VIE (Vienna) ca kl 0930 og ut igjen ca kl 1230 til ICN (Seoul).
Disse Koreanerne får det jammen til å funke med frakter til Østen 3 ganger pr uke

Back