• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spottere og kamera-alert! LN-NOC

Det er solide glass og vekten er nok muligens 200 kg på de 4 rutene.

Du har allerede fått tilbakemelding på dette, men vil utfylle litt. Vinduene 4 og 5 (eyebrow) veier kanskje 5 kg hver. Skal du opp i 200 kg må du i tillegg legge 1L, 1R, 3L og 3R på vekta. Vindu 2 er en del tyngre, med strukturen rundt pga at det vinduet kan åpnes.

Det er ikke bare KKX som er plugget. Tror alle skal plugges etterhvert, eneste "klagen" på det jeg har hørt er at det kan bli litt trekk der...

Har aldri vært borti å plugge et eyebrow, vet heller ikke hvordan det gjøres. Men en enkel måte å få vekk trekk derifra er vel å seale rundt pluggen og mellom pluggen og skinnet. Bør også legge noen isolasjonsmatter mellom pluggen og panelet i cockpiten.

I følge 737 tech siten er det snakk om en vektbesparelse på 20 pounds på denne pluggingen, det er vel ca. 9 kg.:)
Ellers er jo som nevnt opptil flere av DY's -300 maskiner som er "plugget" i det siste. Som f.eks både LN-KKM, -KKS og -KKT som jeg kommer på i farten.

Så vidt jeg vet så lages ikke de vinduene lengre og da kommer alle maskinene til å bli plugget. Når det kommer til å skje bestemmer operatøren/eieren av flyet.

Back