Spottere og kamera-alert! LN-NOC

Re: Spottere og camera allert! LN-NOC

Jeg har vert på besøk i slottet til Ole Bull på Lysøen i Os kommune Hordalnd

Og her er LN-NOC på OSL idag 18.03.08

mvh
hurvert :)

Attachments

• LN-NOC Norwegian med Ole Bull.jpg
    LN-NOC Norwegian med Ole Bull.jpg
    46.7 KB · Views: 543

-800 kler designen til Norwegian godt!!!

-800 kler designen til Norwegian godt!!!

Er så enig, legg spesielt merke til den flotte WL designen. Nå er det tre fly hos DY som har de, KKX, NOB og NOC.

Hva er grunnen til at de plugga igjen eyebrows'ene til KKX og gav den winglets?
Noe de har tenkt å gjøre med flere? Og hva er fordelene/ulempene med plugged eyebrows?

Må si meg enig i at -800 kler fargene til Norwegian. Det skal bli morsomt å se hva Norwegian.se får på halen :) (Satser på Alex Roseen da eller?) hehe

Last edited:
Tror de tar dem vekk fordi det blir mindre støy i cockpit, samt at det gir mindre vekt når de tar det vekk....

Kan godt hende det er flere årsaker også, noe sikkert andre kan svare på

Har også noe med at de slipper vedlikehold på de vinduene. De kan jo sprekke og flyet
må sikkerhetslande osv.... Er de tatt bort er egentlig 4 potensielle problem fjernet!

Det er ikke bare KKX som er plugget. Tror alle skal plugges etterhvert, eneste "klagen" på det jeg har hørt er at det kan bli litt trekk der...

Ole Bull / LN-NOC rullet forbi meg på OSL i går. Men jeg fikk dessverre ikke noe bilde av den.

Det er solide glass og vekten er nok muligens 200 kg på de 4 rutene.

I følge 737 tech siten er det snakk om en vektbesparelse på 20 pounds på denne pluggingen, det er vel ca. 9 kg.:)
Ellers er jo som nevnt opptil flere av DY's -300 maskiner som er "plugget" i det siste. Som f.eks både LN-KKM, -KKS og -KKT som jeg kommer på i farten.

Veldig bra! Da kan vi kanskje vente oss at nordmenn på halene prioriteres på de nye 800-maskinene. En grunn til at det ikke har blitt prioritert på 300 har kanskje vært at flyene på noen års sikt skal ut av flåten...

Back