Spotterbilder Gran Canaria

Binter-ATR'ene ser skikkelig freshe ut i de nye grønne fargene. Forøvrig så er KLM-maskinen egentlig en Transavia-maskin, men har vært leid ut til KLM en stund nå. ArkeFly-320'en er en Iberworld-maskin.
Var det mye nose-down pitch den dagen, eller bare litt skeiv kameraføring? ;)
Fine bilder!

Kjempebilder Airbus 330... :up: :up:

Ser du stod på sørsida av stripa, men hvorhen sånn ca stod du..? Oppe ved gjerdet så du så ned på banen eller....?

Fine bilder...! Ser ut som at du hadde en fin tur! Skal selvtil GC i oktober, aldri vært der før, så det blir artig:)

Originally posted by Airbus 330

ArkeFly kom med denne A321 Hybriden som de har leid fra BMI i sommer.

Da har du løst et spørsmål som jeg har hatt etter ha sett G-MIDM komme inn fra sør til AMS på ATCbox-radaren :thumbup

Hallo Airbus 330!

Kjempebra bilder det derre. Litt artig å ta bilder av andre typer fly en de vi er vandt med.:laola

Flotte bilder ble det jo Jan Kåre - det var verdt turen det;) artig med den siste der...

Takker for flotte tilbakemeldinger. Vel blåste det vannvittig den dagen, men at det ble "litt" vel mye nose-down pitch får jeg vel ta på min kappe da jeg redigerte bildene litt sent på kvelden etter en laaang dag her.;)

Airbus 330. :smile2

Originally posted by Spanair

Kjempebilder Airbus 330... :up: :up:

Ser du stod på sørsida av stripa, men hvorhen sånn ca stod du..? Oppe ved gjerdet så du så ned på banen eller....?

Jeg sto ovenfor Motorveien faktisk, ved Bensinstasjonen BP ( Rapsol?)
Flott sted å se når de lander derfra, og man er ikke i konflikt med Politiet eller noe slikt. Men man må regne med MYE vind og "litt" støy fra Motorveien rett nedenfor. Ble ok bilder, men hadde nok blitt litt bedre bilder med en slik linse Hans Olav bruker tenker jeg. :smile2
Men en helt ok plass å stå på ihvertfall, da nesten alle avganger/landinger går mot nord 03L på LPA.
Morro med nye flykropper og malinger, men favoritten ble og er nok Binter med sin 737-400.
Legger ved ett bilde av spotterplassen jeg stod på, tatt med Google Earth.

Attachments

• bilde.jpg
    bilde.jpg
    77.2 KB · Views: 11
Tusen takk for herlige bilder fra LPA. En flyplass jeg har landet maaaaange ganger på under min tid som CC hos BLX:colgate: Når man så LPA på rosteren var det bare og innse laaaang dag på jobb :o

Flotte bilder. Du var heldigere enn meg, som fikk stå i 10 minutter før politiet kom løpende og sjekket meg ut i 1/2 time før jeg ble sendt av gårde.
Men, jeg ser at jeg sto et litt annet sted enn deg, litt nærmere innflyvningstraseen, rett nedenfor husklyngen på bildene.
Er det en anerkjent plass der du sto?

:wow: VC-10

Originally posted by VC-10

Flotte bilder. Du var heldigere enn meg, som fikk stå i 10 minutter før politiet kom løpende og sjekket meg ut i 1/2 time før jeg ble sendt av gårde.
Men, jeg ser at jeg sto et litt annet sted enn deg, litt nærmere innflyvningstraseen, rett nedenfor husklyngen på bildene.
Er det en anerkjent plass der du sto?

:wow: VC-10

Nja, var da mange folk innom der de 4 timene jeg sto der. Også er det faktisk plasert de vanlige blå kikkertene du putter penger på for å titte med dem, så det tyder på at det er greit å stå der selv om du ser alle hangarene til Luftforsvaret på LPA. Som du sikkert ser på bildene, så sto jeg på noen av bildene på ett annet sted der jeg fikk de rett over. Det var på Shell stasjonen rett etter der jeg stod nå, men syntes ikke den plassen var ideel så jeg dro tilbake til der jeg først sto for å ta imot Iberia's A340-600 som hadde krympet på turen fra Madrid til en A340-300. :lol:

Jeg kom også for å få knipset -600 maskinen den dagen jeg var der. Den kom, og det var også det eneste jeg fikk gjort før jeg ble "fanget"!

VC-10

Virkelig artig å se bilder fra LPA og en del litt uvante fly i forhold til de som kommer til OSL. Artig å høre hvor du stod hen. Mange som sikkert har vært på LPA, men som aldri har kommet seg ut i "terrenget". Flotte bilder!!

Originally posted by litt-amatør

Virkelig artig å se bilder fra LPA og en del litt uvante fly i forhold til de som kommer til OSL. Artig å høre hvor du stod hen. Mange som sikkert har vært på LPA, men som aldri har kommet seg ut i "terrenget". Flotte bilder!!

Jeg har brukt denne plassen alle gangene jeg har vært der de siste 6 årene.
SÅ den plassen anbefales den, for da slipper man trøbbel med Politiet og bli bortvist.
Men fant en plass til som kan brukes når man er der fra morgenen av og får sola bak seg, da får man flotte bilder med fjella bak flykroppen.
Legger ved ett bilde tatt med Google Earth.

Ved den røde streken kan man stå, det er en nedoverbakke til ett boligfelt med lommer langs veien man kan stå på. Men fikk ikke testa det ut da jeg var der sent på ettermiddagen.

Attachments

• Nytt bilde.jpg
    Nytt bilde.jpg
    108.8 KB · Views: 9
Back